Ministerstwo Rozwoju planuje uruchomić dwa projekty krajowego taboru

Ministerstwo Rozwoju poszerzyły się o dwa ciekawe projekty. Oba dotyczą uruchomienia krajowego poolu taborowego, dedykowanego dla dalekobieżnych przewozów pasażerskich. Jednostką realizującą projekty ma być spółka Polski Tabor Szynowy. Pierwszy z projektów obejmuje zaoferowanie leasingu / najmu długoterminowego 300 nowych wagonów pasażerskich do komunikacji między aglomeracyjnej (z uwzględnieniem przepisów TSI). Jego wartość to 1.500 mln zł. Drugi projekt obejmuje natomiast zaoferowanie leasingu / najmu długoterminowego 200 zmodernizowanych wagonów pasażerskich do komunikacji między aglomeracyjnej. Jego wartość to 700 mln zł. Łatwo domyśleć się, że wagony powstałyby w poznańskich zakładach FPS. Kolejnym projektem, jaki pojawił się na zaktualizowanej liście jest inwestycja polegająca na budowie nowej linii kolejowej w terenie górskim, wraz z modernizacją istniejącej linii kolejowej. Linia jest elementem sieci kompleksowej TEN-T oraz planowanego kolejowego korytarza towarowego Węgry – Polska (Amber). W tym przypadku odpowiedzialnym za budowę linii kolejowej na odcinku Podłęże-SzczyrzycTymbark/Mszana Dolna wraz z modernizacją linii nr 104 Chabówka – Nowy Sącz będą PKP PLK. Wartość projektu to 7.140 mln zł. Warto dodać, że lista ma charakter otwarty i może być rozszerzana. Projekty na listę zgłaszają zainteresowane resorty branżowe. Na poziomie krajowym nie określono ostatecznego terminu aktualizacji listy, jednakże należy mieć na uwadze, iż okres aplikowania do EFIS jest pośrednio ograniczony w czasie regulacjami unijnymi. Aplikacje składa się wprost do Europejskiego Banku Inwestycyjnego. Zgodnie z obecnymi przepisami nie ma daty granicznej aplikowania o środki w ramach EFIS, ale decyzje kredytowe mogą być przyjmowane przez bank najpóźniej do 5 lipca 2019 r. Źródlo: Inforail

Komentarze