Koleje Izraelskie zatwierdziły program wymiany taboru kolejowego, co pozwoli na wycofanie pociągów jednopoziomowych. Aby sprostać prognozowanemu popytowi na przewozy pasażerów, wynoszącemu 105 milionów w 2025 roku i 300 milionów w 2040 roku, Koleje Izraelskie przestawią się na piętrowe pociągi.Według planu Koleje Izraelskie zamówią kolejne 96 wagonów piętrowych od Alstom, co zwiększy obecną flotę wynoszącą 580, oraz cztery dodatkowe piętrowe pociągi elektryczne Traxx, które dołączą do istniejącej floty 62 maszyn. Jak informuje Railway Gazette, zatwierdzony plan obejmuje również zamówienie 81 częściowo dwupoziomowych jednostek elektrycznych Siemens Mobility Desiro HC, które dołączą do istniejącej floty 24 jednostek w eksploatacji i 36 zamówionych.Dodatkowe pojazdy pozwolą Izraelskim Kolejom na zapewnienie ponad 1000 miejsc siedzących w pociągu poprzez eksploatację ośmiozespołowych składów wagonów Alstom typu push-pull oraz dwunastowagonowych składów złożonych z par jednostek Siemens EMU.
Również nasz polski przewoźnik ma w planach zakup piętrowych składów. PKP Intercity
ogłosiło nowy przetarg na zakup 38 siedmiowagonowych składów piętrowych
typu push-pull wraz z 45 lokomotywami wielosystemowymi. Intercity
unieważniło poprzednie postępowanie na piętrowe pociągi, ponieważ
złożona oferta znacznie przekroczyła założony budżet. Jednak teraz
przewoźnik wprowadził zmiany w warunkach realizacji przyszłego
zamówienia, jednocześnie zwiększając kwotę przeznaczoną na realizację
tego projektu.
Źródło: Obserwator logistyczny
Komentarze
Prześlij komentarz