Komisja Europejska zatwierdziła w czwartek polski program pomocy publicznej o wartości 47 mln euro na poprawę działania sieci kolejowej. Środki mają wspierać stworzenie europejskiego systemu zarządzania ruchem kolejowym w nowym i modernizowanym taborze.Program, finansowany z funduszy europejskich na infrastrukturę, klimat, środowisko na lata 2021–2027, ma na celu zwiększenie bezpieczeństwa i efektywności transportu kolejowego. Pomoc będzie udzielana w formie dotacji bezpośrednich, obejmujących do 85 proc. kosztów – w tym zakup i montaż urządzeń systemu zarządzania ruchem kolejowym. Ze wsparcia będą mogły skorzystać przedsiębiorstwa kolejowe zajmujące się przewozami pasażerskimi i towarowymi, a także firmy leasingujące tabor. Program będzie obowiązywać do 31 grudnia 2029 roku. Komisja uznała go za zgodny z unijnymi zasadami pomocy państwa, wskazując m.in. na jego ograniczony wpływ na konkurencję. KE podkreśliła, że inwestycje nie zostałyby zrealizowane w takim zakresie bez wsparcia publicznego. Decyzja została zatwierdzona na podstawie Traktatu o funkcjonowaniu UE oraz wytycznych z 2008 r. dotyczących pomocy państwa dla przedsiębiorstw kolejowych.(PAP)
Komisja Europejska zatwierdziła w czwartek polski program pomocy publicznej o wartości 47 mln euro na poprawę działania sieci kolejowej. Środki mają wspierać stworzenie europejskiego systemu zarządzania ruchem kolejowym w nowym i modernizowanym taborze.Program, finansowany z funduszy europejskich na infrastrukturę, klimat, środowisko na lata 2021–2027, ma na celu zwiększenie bezpieczeństwa i efektywności transportu kolejowego. Pomoc będzie udzielana w formie dotacji bezpośrednich, obejmujących do 85 proc. kosztów – w tym zakup i montaż urządzeń systemu zarządzania ruchem kolejowym. Ze wsparcia będą mogły skorzystać przedsiębiorstwa kolejowe zajmujące się przewozami pasażerskimi i towarowymi, a także firmy leasingujące tabor. Program będzie obowiązywać do 31 grudnia 2029 roku. Komisja uznała go za zgodny z unijnymi zasadami pomocy państwa, wskazując m.in. na jego ograniczony wpływ na konkurencję. KE podkreśliła, że inwestycje nie zostałyby zrealizowane w takim zakresie bez wsparcia publicznego. Decyzja została zatwierdzona na podstawie Traktatu o funkcjonowaniu UE oraz wytycznych z 2008 r. dotyczących pomocy państwa dla przedsiębiorstw kolejowych.(PAP)
Komentarze
Prześlij komentarz