Nowoczesne pociągi DB Regio nie mogą wjechać do Polski

Od kilku tygodni pasażerowie podróżujący między Szczecinem a Löcknitz po niemieckiej stronie granicy są zmuszeni do korzystania z autobusów komunikacji zastępczej. Nowoczesne spalinowe zespoły trakcyjne, których zaczęło używać DB Regio nie mogą bowiem wjechać do Polski. Wraz z wprowadzeniem nowego rozkładu jazdy pociągów 2015/2016 usługi w Meklemburgii – Pomorzu Przednim zaczęły być świadczone przez DB Regio. Spółka wygrała przetarg organizowany przez region także dlatego, że zadeklarowała obsługę linii nowoczesnymi pojazdami Coradia Lint41 produkcji Alstomu. 
Niestety, pojazdy te nie są dopuszczone do ruchu na terytorium Polski, a starsze szt wyprodukowane w latach 80-tych zostały w większości przez DB Regio wycofane z torów. Dlatego od połowy lutego przewoźnik zastępuje pociągi autobusami. – DB Regio wciąż oczekuje na zgodę Urzędu Transportu Kolejowego na poruszanie się pociągów Alstom Coradia po terytorium Polski. Do tego momentu nie możemy wjechać nimi do Szczecina i jesteśmy zmuszeni zastąpić pojazdy szynowe autobusami – powiedział Burkhard Ahlert rzecznik prasowy DB Regio. – Spalinowe zespoły trakcyjne serii 623 Coradia-Llint41 wyprodukowane przez Alstom do dnia dzisiejszego niestety nie uzyskały homologacji, umożliwiającej kursowanie po sieci PKP PLK S.A. W związku z powyższym kolejowe przewozy pasażerskie realizowane są na trasie Löcknitz (pierwsza stacja za granicą RP) – Pasewalk – Lubeka / Schwerin, a na odcinku Szczecin – Loecknitz zamiast pociągów uruchomiono zastępczą komunikację autobusową – informuje biuro prasowe urzędu marszałkowskiego województwa zachodniopomorskiego. – Stan ten niewątpliwie powoduje utrudnienia dla pasażerów podróżujących z większym bagażem, a szczególnie z wózkami dziecięcymi, rowerami, itp., a ponadto pogarsza dostępność i atrakcyjność turystyczną Pomorza Zachodniego. Źródło: Rynek Kolejowy

Komentarze