PKP IC naprawi i zmodernizuje 48 lokomotyw

PKP Intercity ogłosiło postępowanie na wykonanie napraw okresowych na 4-tym poziomie utrzymania wraz z modernizacją 48 lokomotyw elektrycznych serii EU/EP07. Postępowanie zostało podzielone na 6 zadań, po 8 lokomotyw każde. Zakres naprawy lokomotyw obejmuje stały zakres naprawy P4, prace wykraczające poza stały zakres naprawy a także prace modernizacyjne. Do prac wykraczających poza stały zakres naprawy należą m.in.: wymiana obręczy zestawu kołowego, osi zestawu kołowego, zbiorników sprężonego powietrza, szyb czołowych oraz bocznych czy reflektora czołowego górnego halogenowego. Zakres prac modernizacyjnych obejmuje m.in.: instalację ergonomicznych foteli dla maszynisty i pomocnika maszynisty z zapewnieniem pełnego zakresu regulacji, montaż izolacji cieplnej i akustycznej dwóch kabin lokomotywy, zamontowanie klimatyzatorów w dwóch kabinach, wymianę szyb czołowych na szyby klejone z ogrzewaniem elektrycznym wraz z roletami przeciwsłonecznymi. W ramach modernizacji radiotelefony analogowe typu Radmor zostaną zastąpione radiotelefonami umożliwiającym pracę w standardzie analogowym i cyfrowym GSM-R/VHF.Podczas prac wymienione zostaną także wszelkie elementy i urządzenia lokomotywy , w których budowie stosowane są materiały zawierające azbest. PKP Intercity przewiduje zastosowanie, w odniesieniu do każdej części przedmiotu zamówienia, prawa opcji, polegające na m.in. na zamontowanie prędkościomierzy elektronicznych, układu smarowania obrzeży kół oraz modernizacja silników trakcyjnych. Zamawiający wymaga udzielenia gwarancji jakości na wykonaną usługę na okres nie krótszy niż 21 miesięcy, 5 lat na malaturę po poprzednim całkowitym usunięciu starej powłoki bącz 3 lata na malaturę bez całkowitego usunięcia starej powłoki a także 48 miesięcy na wymienione łożyska osiowe. Firmy biorące udział w przetargu muszą wpłacić wadium w kwocie 63,6 tys. zł za każdą część przedmiotu zamówienia. Przy wyborze najkorzystniejszej oferty PKP Intercity będzie kierowało się trzema kryteriami: ceną – waga 70%, gwarancją – 10% oraz terminem wykonania naprawy każdej z lokomotyw - waga 20%. Na oferty przewoźnik czeka do 15 czerwca 2016 r. Źródło: Kurier Kolejowy

Komentarze