Koleje Mazowieckie chcą kupić 71 nowych pociągów

Stadler FLIRT - Koleje Mazowieckie
Mazowiecki przewoźnik samorządowy, mając na uwadze przede wszystkim stałą poprawę jakości realizowanych przewozów pasażerskich, do 2022 r. planuje zakup łącznie 71 sztuk nowego taboru. Obecnie przygotowywana jest procedura zamówienia publicznego na dostawę ezt w opcji obejmującej 6 ezt jako zamówienie podstawowe oraz 65 ezt w opcji. Spółka planuje zakup pojazdów z wykorzystaniem środków unijnych z perspektywy na lata 2014 – 2020. Do tej pory Koleje Mazowieckie z powodzeniem korzystały z dotacji unijnych podczas realizacji inwestycji związanych z zakupem nowoczesnego taboru, m.in. pięcioczłonowych elektrycznych zespołów trakcyjnych czy wagonów piętrowych oraz lokomotyw elektrycznych do obsługi pociągów uruchamianych w systemie „push-pull”, a również modernizacji starszego taboru. Codzienne funkcjonowanie milionów Mazowszan bez pasażerskiego transportu kolejowego byłoby praktycznie niemożliwe. A my, jako przewoźnik odpowiedzialny oraz stawiający poprzeczkę wysoko, chcemy, by podróż naszymi pociągami była na jak najwyższym poziomie. To dlatego od lat, przy ogromnym wsparciu naszego właściciela – Samorządu Województwa Mazowieckiego – oraz dzięki efektywnemu wykorzystaniu środków unijnych realizujemy kolejne inwestycje. Kupujemy nowoczesne pojazdy oraz modernizujemy te, które obecnie posiadamy. Nasze starania o wysoki standard usług każdego roku mają odzwierciedlenie w wysokich wynikach przewozowych – zapewnia Artur Radwan, prezes zarządu Kolei Mazowieckich. Do 2022 r. Koleje Mazowieckie planują zakup łącznie 71 sztuk nowego taboru. Koleje Mazowieckie są pod względem nowoczesnego taboru niekwestionowanym liderem wśród przewoźników regionalnych. Nie zamierzamy tej pozycji oddać, dlatego systematycznie powiększamy nasz park taborowy o nowe pojazdy. Nie inaczej będzie w przyszłych latach – zapowiada Czesław Sulima, członek zarządu, dyrektor eksploatacyjny Kolei Mazowieckich. Źródło: Rynek Kolejowy

Komentarze