W Zakładzie Napraw Taboru Spółki PKP Cargo Tabor w Ostrowie Wlkp. oddano do eksploatacji pierwszą zmodernizowaną lokomotywę ET41 w historii tej serii. Głównym celem modernizacji było stworzenie jak najlepszych warunków pracy maszynisty. Do końca br. zakład ma zmodernizować kolejne 6 lokomotyw tej serii.
Lokomotywa ET41-006 przeszła naprawę na poziomie P5, najwyższym poziomie utrzymania z elementami modernizacji niektórych elementów pojazdu. Wymieniono wszystkie elementy w części elektrycznej lokomotywy, łącznie z wymianą instalacji elektrycznej, przebudowano układy pneumatyczne, zmodernizowano wózki i silniki trakcyjne.
Przede wszystkim została gruntownie przebudowana kabina maszynisty. Jest w niej nowy pulpit, który zapewnia dostępność w zasięgu ręki maszynisty większości elementów niezbędnych do uruchomienia i prowadzenia lokomotywy. Są nowe, bardziej czytelne wskaźniki i mierniki kontroli parametrów elektrycznych. Wbudowano nowe, szczelne okna boczne z przyciemnianymi szybami i ogrzewane elektrycznie szyby przednie. Kabinę wyposażono w schładzacze/ klimatyzatory, pozostawiając na wniosek maszynistów elektryczne ogrzewanie konwekcyjne. Zamontowano instalację przeciwpożarową oraz kamery umożliwiające zapis obrazu szlaku przed pojazdem. Ponadto kabina jest zabudowana specjalnymi materiałami wygłuszającymi. Hałas w kabinie zmniejszył się z poziomu 78 dB w starych lokomotywach do około 68-70 dB w tej zmodernizowanej.
Pierwsze opinie z użytkowania zmodernizowanej lokomotywy wyrażane przez maszynistów są bardzo pozytywne. Do końca bieżącego roku ma być zmodernizowanych kolejnych 6 popularnych „jamników”, przeznaczonych do prowadzenia ciężkich pociągów towarowych. Źródło: Rynek Kolejowy
Bardzo ciekawy artykuł. Jestem pod wielkim wrażeniem.
OdpowiedzUsuń