31 stycznia 2017 r. z ilostanu PKP Cargo skreślono 68 lokomotyw ET22. Elektrowozy te produkowane były w latach 1975 – 1980 w zakładach PaFaWag we Wrocławiu. Ostatnie naprawy rewizyjne większości z nich miały miejsce w latach 2003 – 2005 w ZNTK Oleśnica.
Taki sam los czeka również dwie lokomotywy EU07, w tym elektrowóz z oznaczeniem EU07-477 zwany „Rumcajsem” który został uszkodzony 8 lutego 2016 w wyniku kolizji. Lokomotywa była wykorzystywana w ruchu pasażerskim m.in. w pociągu hotelowym „Tetmajer” oraz pociągu pospiesznym „Sukiennice”. Pojazd ten przeszedł ostatnią naprawę rewizyjną w 2014 r. Jak informuje PKP Cargo, pojazdy wykreślone z ilostanu przewidziano do kasacji. – PKP Cargo prowadzi racjonalną i odpowiedzialną politykę taborową, przestrzegając przepisów bezpieczeństwa i warunków eksploatacji taboru. Oznacza to, że pojazdy najstarsze w bardzo złym stanie technicznym, zagrażające bezpieczeństwu kolejowemu i nie mające perspektyw dalszego wykorzystania przeznaczane są do kasacji – powiedział Jacek Wnukowski z biura prasowego PKP Cargo. Ogółem w latach 1969 – 1989 wyprodukowano dla PKP 1184 lokomotyw Pafawag 201E, które otrzymały oznaczenie ET22. 23 lokomotywy zakupił marokański przewoźnik ONCF (pojazdy te mają oznaczenie E1000). Większość z tych elektrowozów nadal jest eksploatowana przez PKP Cargo. Kilka sztuk kupili inni przewoźnicy w tym CTL Logistics i Orlen KolTrans. Źródło: Kurier Kolejowy
Komentarze
Prześlij komentarz