PKP Intercity ogłosiło właśnie trzy przetargi na wykonanie naprawy okresowej na 5-tym poziomie utrzymania wraz z modernizacją na łącznie 183 wagony. Wszystkie wagony, które przejdą prace, to popularne pojazdy znane wszystkim podróżnym – typu 141A/111A.
Wagony 111A to najpopularniejszy typ wagonów używany przez PKP Intercity. Konstrukcja ta powstała jako wersja rozwojowa wagonu 104A. Przez 20 lat produkcji powstało wiele wersji różniących się m.in. rodzajem ogrzewania, typem zastosowanych drzwi, wystrojem wnętrza i jego organizacją. Łącznie wyprodukowano ok. 2,8 tys. egzemplarzy, co czyni tę serię najdłużej produkowaną w Polsce. Dzisiaj eksploatowanych jest ok. 1,5 tys. sztuk, a ich prędkość maksymalna waha się od 120 km/h do 160 km/h. Z kolei 141A to wersja rozwojowa najpopularniejszego typu wagonów 111A. Wagony 141A produkowano w latach 1989−1992 w poznańskich zakładach H. Cegielski – Poznań. Powstało 200 egzemplarzy, a każdy z nich może jechać z prędkością 160 km/h. Źródło: Rynek Kolejowy
Komentarze
Prześlij komentarz