Flytoget kupił od CAF osiem 5-członowych pociągów z nowej platformy Saris

Flytoget – norweski przewoźnik realizujący przewozy pomiędzy Oslo a głównym stołecznym lotniskiem Gardermoen – w 2015 roku zdecydował się zamówić 8 szybkich składów zespolonych w hiszpańskim CAF. Pierwsze pojazdy są teraz wykańczane i wkrótce skierowane zostaną na testy dynamiczne. Flytoget kupił od CAF osiem 5-członowych pociągów z nowej platformy Oaris. Pociągi będą zastępować część z trójczłonowych składów zespolonych GMB serii 71 wyprodukowanych przez Adtranz, które w użyciu są od końca lat 90-tych (ich prędkość maksymalna to 210 km/h). Ze względu na rosnące znaczenia lotniska nowe pociągi będą dłuższe. Ich prędkość maksymalna wyniesie 245 km/h, ale na razie rozpędzą się do 210 km/h, bo na tyle pozwala infrastruktura. Będą miały 238 miejsc siedzących. Wejścia do pojazdu będą pozbawione stopni z uwagi na wygodę podróżowania osób z ograniczonymi możliwościami ruchowymi. Pociągi są specjalnie przygotowane do operowania w bardzo niskich temperaturach, nawet do -40 stopni C. Ich szkielet wykonano z aluminium. Pierwsze z nowych pociągów miały zacząć przewozy z pasażerami na początku 2018 roku. Obecnie zakłada się, że stanie się to z końcem roku, choć ten termin nie jest pewny, z uwagi na konieczność przeprowadzenia długich testów na infrastrukturze w Norwegii. Cała transakcja jest warta 120 milionów euro. Jak zapowiada CAF, pierwszy z pociągów powinien rozpocząć testy dynamiczne na torze w czeskim Velimiu już w kwietniu. (Rynek Kolejowy)

Komentarze