Zwycięzcą przetargu na dostawę 10 nowych trzyczłonowych tramwajów dla Kijowa została firma Odessa LLC Tatra-Jug. Wykonawcę wybrano w drodze aukcji elektronicznej. Przetarg na dostawę 10 nowych tramwajów z 70% niskiej podłogi ogłoszono 28 września 2018 r. Cztery firmy złożyły wnioski o dopuszczenie do udziału w przetargu: Odessa LLC "Tatra-Jug" z zakładami produkcyjnymi w Dnipro, PJSC z Kijowa, LLC "BKM-Ukraina" - dealer białoruskiego producenta Belkomunmash, a także LLC UKVZ-Ukraina, reprezentujący rosyjską fabrykę w Ust-Katav. Spośród czterech uczestników, dwóch mogło wziąć udział w aukcji. To LLC "Tatra-Jug", a także PJSC. Jest to zrozumiałe, ponieważ jednym z warunków przetargu był zakaz używania komponentów produkowanych na terytorium krajów agresorów. Automatycznie z przetargu zostali zatem wykluczeni producenci z Rosji i Białorusi. Zgodnie z wynikami przetargu, jeden wagon tramwajowy K1M6 będzie kosztować Kijów 42.888.880 hrywien. Kijowski PJSC swój wagon wycenił na 43,55 milionów hrywien. Zgodnie z warunkami przetargu, 10 tramwajów powinno zostać dostarczonych od 1 grudnia 2018 r. do 31 grudnia 2019 r. Należy zauważyć, że jeszcze jeden ukraiński producent tramwajów, Electrontrans JV LLC, w ogóle nie wziął udziału w przetargu, może jednak stać się potencjalnym uczestnikiem kolejnego przetargu ogłoszonego przez KP Kyivpastrans. Jest to przetarg na dostawę tramwajów ze 100% niskiej podłogi o długości 30 metrów lub więcej. Co na to PESA? Projekt nowego tramwaju K1M6 został zaprezentowany 1 lipca 2016 r. w Odessie podczas forum biznesowego "Odessa-5T". Prototyp przedstawiono 5 maja 2017 r. Według szefa Tatra-Yug LLC, Anatolija Kardiwary, w budowie tramwaju wykorzystywane są komponenty wykonane w 250 ukraińskich przedsiębiorstwach. Produkcja prototypowego pojazdu trwała prawie rok. Testy tramwaju K1M6 odbyły się m.in. w Dnieprze i Kijowie. Wagon K1M6 składa się z trzech członów, z których każda opiera się na własnych wózkach. Jego długość to 26,8 m, niska podłoga to 70%. Tramwaj może pomieścić 267 pasażerów i osiągnąć prędkość do 75 kilometrów na godzinę. Według Anatolija Kardiwary, tramwaj K1M6 spełnia wszystkie wymagania ukraińskich norm, a także wymagania norm europejskich. Oprócz tramwaju K1M6, firma Tatra-Yug LLC wyprodukowała w tym roku dwuczłonowy pojazd K1E6 dla Aleksandrii w Egipcie, a także zaprezentowała projekt dwu i trzyczłonowych niskopodłogowych tramwajów na InnoTrans w Berlinie.(InfoTram)
Komentarze
Prześlij komentarz