Pierwsze Griffiny i wagon COMBO dla PKP Intercity jeszcze w tym roku

Spółki z Grupy PKP przedstawiły dziś podsumowanie prowadzonych inwestycji. Wśród tych najciekawszych są m.in. te, dotyczące taboru PKP Intercity. Jak poinformował Prezes przewoźnika Marek Chraniuk jeszcze w tym roku Newag przekaże pierwsze z dwudziestu zamówionych lokomotyw Griffin. Przypomniał również, że może ich być więcej, w umowie zapisana została bowiem opcja na dostawę 10 kolejnych. Także w tym roku gotowy ma być pierwszy wagon COMBO, który dla PKP Intercity modernizuje, czy można nawet zaryzykować stwierdzenie buduje, PESA. Prototyp prawdopodobnie zostanie pokazany na targach w Gdańsk, jesienią tego roku. Będzie można go wówczas zobaczyć i ocenić – stwierdził Marek Chraniuk. Trwają także modernizację wagonów, PKP Intercity zamówiły także nowe jednostki, w Fabryce Pojazdów Szynowych. Jak podał Marek Chraniuk łączna wartość taborowych projektów w 2018 roku to około 2 mld zł. Szef przewoźnika poinformował, że utrzymuje się trend wzrostowy jeśli chodzi o liczbę przewożonych pasażerów. Prowadzone prace infrastrukturalne nie wpływają negatywnie na ich liczbę. Tylko w 2018 roku PKP Intercity przewiozły ponad 46 mln pasażerów, co stanowi wzrost o około 8% w stosunku do 2017 roku. Trend wzrostowy widoczny jest także w dwóch pierwszych miesiącach bieżącego roku, kiedy na podróż pociągami spółki zdecydowało się już blisko 6,8 mln pasażerów, tym samym zapewniając wzrost o ok. 4% do analogicznego okresu 2018 roku. Prognozy wskazują, że PKP Intercity powinno utrzymać dynamikę przewozu ze wzrostem nie mniejszym niż 4% w skali roku. Co ważne, zwracał na to uwagę również szef PKP Intercity, z usług przewoźnika korzysta coraz więcej pasażerów niepełnosprawnych. Od dwóch lat mogą oni sprawdzać w aplikacjach, czy w składzie danego pociągu kursuje wagon przystosowany do ich potrzeb. Przewoźnik wychodzi także naprzeciw osobom niewidomym, którzy mają coraz więcej pojazdów z oznaczeniami w alfabecie Braille`a. Modernizacja infrastruktury kolejowej, po której prowadzony jest ruch pociągów, to duże wyzwanie dla przewoźnika, jakim jest PKP Intercity. Konstrukcja zastępczego rozkładu jazdy stanowi przykład wspólnego rozwiązania, najkorzystniejszego dla pasażerów w obliczu trwających prac. Modernizacja szlaków w połączeniu z naszymi inwestycjami taborowymi stanowi niepowtarzalną szansę zapewnienia pasażerom oferty na najwyższym poziomie – zaznaczył Marek Chraniuk. (Inforail)

Komentarze