Czy Pociąg Velaro wyjedzie na polskie tory?

Pociąg Velaro, produkowany przez giganta, może rozwijać prędkości powyżej 300 km/godz (Siemens Mobility)

- Interesują nas plany związane z projektem kolejowym Centralnego Portu Komunikacyjnego. Jesteśmy gotowi tworzyć Kolej Dużych Prędkości w Polsce zarówno w części infrastrukturalnej, jak i taborowej - mówi w rozmowie z wnp.pl Tomasz Prejs, nowy prezes Siemens Mobility w Polsce. Pociąg Velaro, produkowany przez giganta, może rozwijać prędkość powyżej 300 km/godz.W ramach budowy Centralnego Portu Komunikacyjnego między Warszawą i Łodzią ma powstać lotnisko, a system Kolei Dużych Prędkości, tzw. Y, ma połączyć Warszawę z Łodzią, Poznaniem i Wrocławiem. Według założeń nowy port lotniczy zacznie działać pod koniec 2032 r. - jednocześnie z projektowanym odcinkiem KDP między Warszawą i Łodzią. Trasa do Poznania ma być gotowa w 2035 r.Tworzeniem Kolei Dużych Prędkości jest mocno zainteresowany Siemens Mobility. - Jesteśmy w stanie przygotować kompletny projekt linii kolejowego komponentu CPK w zakresie systemów sterowania, zasilania i zarządzania ruchem pasażerskim. Chcemy również aktywnie współpracować w tym projekcie z innymi polskimi dostawcami, producentami, aby stymulować transfer nowych technologii do kraju - zapowiada Tomasz Prejs, nowy prezes Siemens Mobility w Polsce w rozmowie z wnp.pl.Prejs dodaje, że Siemens ma w ofercie pojazdy nadające się od obsługi linii kolei dużych prędkości budowanych w ramach komponentu kolejowego CPK.(Money.p)

Komentarze