Foto: Stadler Rail |
Koleje Retyckie (RhB) i Matterhorn Gotthard Railway (MGBahn) podpisały umowę z firmą Stadler na produkcję jedenastu nowych lokomotyw metrowych. Osiem lokomotyw wyprodukowanych w Bussnang (TG) trafi do RhB, a trzy do MGBahn. Zamówienie umożliwi wycofanie z eksploatacji pojazdów, których okres eksploatacji dobiega końca, a także ujednolicenie i rozszerzenie floty pojazdów technicznych. Wartość zamówienia wynosi około 100 milionów CHF.Innowacyjna koncepcja hybrydowej lokomotywy metrowej umożliwia obsługę pojazdów na placach budowy obu linii kolejowych zarówno za pośrednictwem sieci trakcyjnej, jak i silników wysokoprężnych. Zwiększa to elastyczność i umożliwia wydajną pracę w różnych warunkach, na przykład podczas pracy z wyłączoną siecią trakcyjną lub w przypadku awarii zasilania. Dostosowane lokomotywy mają cztery osie z napędem na jedną oś i są zaprojektowane do maksymalnej prędkości 100 km/h. Są one produkowane w Bussnang w kantonie Thurgau.Dzięki zamówieniu ośmiu nowych pojazdów można zastąpić pięć lokomotyw służb kolejowych RhB. Trzy dodatkowe pojazdy skrócą również czas interwencji w przypadku zakłóceń, ponieważ więcej pojazdów będzie rozmieszczonych wzdłuż sieci tras. Ze względu na wiele odcinków torów bez dostępu do dróg, ważne jest, aby w przypadku awarii lub incydentu móc szybko dotrzeć na miejsce zdarzenia . Nowe lokomotywy spełniają również zwiększone wymagania stawiane pojazdom w wyniku rosnącej liczby prac budowlanych i konserwacyjnych oraz krótszych przerw w eksploatacji.MGBahn zamawia trzy nowe lokomotywy serwisowe, które zastąpią starzejące się pojazdy HGm 4/4 61-62. Nowe lokomotywy będą wykorzystywane do konserwacji i interwencji na infrastrukturze kolejowej. Będą wykorzystywane przez cały rok do operacji transportowych podczas projektów remontowych i modernizacyjnych. Zimą nowe lokomotywy Stadler odgrywają kluczową rolę w odśnieżaniu przełęczy Oberalp.Oprócz RhB i MGBahn, Montreux-Berner Oberland-Bahn (MOB) zamówił sześć lokomotyw metrowych podobnego typu dostosowanych do danej kolei w połowie października 2024 r., a Transports de la région Morges-Bière-Cossonay (MBC) w dniu 10 grudnia 2024 roku. Wspólne podejście pozwala kolejom partnerskim RAILplus wykorzystać efekt synergii i podzielić się jednorazowymi kosztami rozwoju pojazdów.
Źródło: bahnonline / Kurier Kolejowy
Komentarze
Prześlij komentarz