Alstom, globalny lider w dziedzinie inteligentnej i zrównoważonej mobilności, dostarczy SNCF Voyageurs 35 dodatkowych pociągów RER NG dla linii RER E w sieci Île-de-France Mobilités. Warte prawie 520 milionów euro nowe zamówienie zostało przyznane Alstom przez SNCF Voyageurs w imieniu Île-de-France Mobilités. Jest ono następstwem finansowania przegłosowanego przez organ zarządzający w kwietniu ubiegłego roku."Alstom jest zachwycony tym ogłoszeniem, które odzwierciedla odnowione zaufanie Île-de-France Mobilités i SNCF Voyageurs do sprzętu nowej generacji. Zaprojektowany specjalnie dla regionu Île-de-France i produkowany przez dziewięć naszych zakładów we Francji, RER NG jest prawdziwym atutem w modernizacji sieci i poprawie komfortu pasażerów". mówi Frédéric Wiscart Prezes Alstom France Finansowane w 100% przez Île-de-France Mobilités, zamówienie to jest częścią umowy ramowej podpisanej w 2017 roku pomiędzy SNCF Voyageurs i Alstom. Pierwsza transza kontraktu RER NG obejmowała dostawę 71 pociągów. Kolejne 60 pociągów zostało zamówionych w 2023 roku. Do tej pory zamówiono 166 pociągów RER NG, w tym 130 dla RER E i 36 dla RER D. "Alstom jest zachwycony tym ogłoszeniem, które odzwierciedla odnowione zaufanie Île-de-France Mobilités i SNCF Voyageurs do sprzętu nowej generacji. Zaprojektowany specjalnie dla regionu Île-de-France i produkowany przez dziewięć naszych zakładów we Francji, RER NG jest prawdziwym atutem w modernizacji sieci i poprawie komfortu pasażerów", powiedział Frédéric Wiscart, prezes Alstom France. Od listopada 2023 r. pierwsze RER NG są stopniowo wprowadzane do eksploatacji na linii RER E. Mają one zostać wdrożone na linii RER D do końca 2024 roku.
RER "nowej generacji" to dwupokładowy tabor kolejowy zaprojektowany dla
linii RER D i RER E obsługiwanych przez Transilien SNCF Voyageurs w
imieniu Île-de-France Mobilités w celu poprawy komfortu pasażerów i
regularności na tych liniach.
Kluczowe dane dla RER NG
- 166 pociągów RER NG zamówionych dla linii RER E i RER D
- Maksymalna prędkość 140 km/h
- 8 wózków silnikowych
- 112 m długości, dla składu 6-wagonowego
- Maksymalna pojemność 1 563 pasażerów (w tym 501 miejsc siedzących)
- Ponad 280 km kabli
- Ponad 250 portów USB
- 45 ekranów informacyjnych
- 48 kamer monitorujących
Zakłady Alstom w Valenciennes-Petite Forêt i Crespin, w
Hauts-de-France, są odpowiedzialne za projektowanie i montaż pociągów. W
sumie dziewięć z 16 francuskich zakładów Alstom uczestniczy w
projekcie, z udziałem zakładów produkujących komponenty (Ornans, Tarbes,
Le Creusot, Petit-Quevilly, Villeurbanne), a także zakładów La Rochelle
i Saint-Ouen. (Kurier Kolejowy)
Komentarze
Prześlij komentarz