![]() |
Alstom dostarczy 30 pociągów oraz system automatycznej obsługi pociągów,
zaprojektowany w celu zwiększenia pojemności transportowej linii B
metra w Lyonie., Foto: Alstom |
Alstom, światowy lider w zakresie inteligentnej i zrównoważonej mobilności, podpisał z SYTRAL Mobilités kontrakt na dostawę 26 nowoczesnych, w pełni automatycznych pociągów metra o łącznej wartości 145 milionów euro. Równolegle Alstom zajmie się modernizacją systemów i automatyzacji linii D – najbardziej obciążonej w sieci metra w Lyonie – w ramach oddzielnego kontraktu o wartości 158 milionów euro. Nowe pociągi, zaprojektowane z myślą o maksymalnym komforcie i efektywności energetycznej, stanowią kluczowy element planu modernizacji sieci metra w Lyonie, realizowanego przez SYTRAL Mobilités. Przewidziane ulepszenia obejmują także najnowsze systemy automatyzacji, które zwiększą częstotliwość kursowania składów i niezawodność całej linii.Linia D, jako najdłuższa i najbardziej obciążona w lyońskiej sieci metra, obsługuje codziennie setki tysięcy pasażerów. Modernizacja pozwoli nie tylko poprawić jakość usług, ale także zwiększyć przepustowość i bezpieczeństwo systemu.Tabor i system automatycznego sterowania zostaną opracowane i zaprojektowane we Francji, a zespół projektowy będzie miał siedzibę w obszarze metropolitalnym Lyonu.Nowe dwuwagonowe pociągi metra MPL25, mogące pomieścić ponad 300 pasażerów, będą w pełni zautomatyzowane i kompatybilne z pociągami MPL16 eksploatowanymi na linii B, co umożliwi interoperacyjność taboru i prowadzenie pociągów w układzie wielokrotnym (4 wagony). Pasażerowie docenią duże okna, system wentylacji z chłodzeniem, oświetlenie LED i ekrany informacyjne. Pociągi, identyczne jak te z linii B, zostały zaprojektowane z myślą o ekologii i w 96% nadają się do recyklingu. Szczególną uwagę poświęcono dostępności: szerokie wejścia z miejscami dla osób o ograniczonej mobilności, szerokie korytarze i drzwi, otwarta przestrzeń między wagonami. Wyposażono je w w 100% elektryczny system hamowania, który odzyskuje energię i zwraca ją do sieci, jednocześnie ograniczając emisję pyłów powstających w wyniku hamowania mechanicznego. Połączenie różnych innowacji ekologicznych pozwoli znacząco obniżyć zużycie energii w porównaniu do starszego taboru, takiego jak MPL85. Źródło: Raport Kolejowy/Alstom
Komentarze
Prześlij komentarz