DB Cargo przeprowadziło modernizację Vectrona, tak aby autonomicznie mógł poruszać się po sieci kolejowej. Testy lokomotywy rozpoczną się w październiku w Holandii. DB Cargo przeprowadziło modernizację pierwszej w Europie lokomotywy towarowej, wyposażając ją w zaawansowane systemy automatycznego prowadzenia pociągów (ATO – Automatic Train Operation) oraz zdalnego sterowania (RTO – Remote Train Operation). Prace odbyły się w zakładzie w Kolonii-Gremberg. Projekt jest realizowany wspólnie z Niemieckim Centrum Lotnictwa i Kosmonautyki (DLR) oraz partnerami technologicznymi – firmami Hitachi i Remoot. W październiku 2025 roku planowane jest rozpoczęcie rocznych testów na trasie Betuweroute w Holandii, która łączy Rotterdam z Niemcami. W ramach testów lokomotywa będzie w trybie autonomicznym samodzielnie wykonywać podstawowe czynności prowadzenia pociągu, takie jak przyspieszanie, hamowanie oraz zatrzymywanie. Na pokładzie pozostanie maszynista, a całość będzie monitorowana i sterowana zdalnie przez centralny zespół nadzoru. Testy obejmą różne typy wagonów i ładunków, w tym ciężkie wagony z materiałami sypkimi oraz cysterny. Po raz pierwszy zostanie także przetestowane łączenie technologii ATO i RTO na otwartej sieci kolejowej. Projekt jest finansowany ze środków rządowych Niemiec w ramach programu wspierającego innowacje w transporcie kolejowym. Budżet projektu wynosi około 18,86 miliona euro. Jego celem jest przyspieszenie rozwoju i wdrożenia nowoczesnych technologii w transporcie towarowym koleją oraz zwiększenie udziału kolei w rynku przewozów ładunków. Automatyzacja prowadzenia pociągów ma na celu poprawę efektywności wykorzystania istniejącej infrastruktury kolejowej, zwiększenie przepustowości tras, podniesienie jakości przewozów oraz ograniczenie kosztów eksploatacji. Długofalowo ma to również przyczynić się do przesunięcia większej liczby ładunków z transportu drogowego na kolejowy. Źródło: Materiał prasowy
DB Cargo przeprowadziło modernizację Vectrona, tak aby autonomicznie mógł poruszać się po sieci kolejowej. Testy lokomotywy rozpoczną się w październiku w Holandii. DB Cargo przeprowadziło modernizację pierwszej w Europie lokomotywy towarowej, wyposażając ją w zaawansowane systemy automatycznego prowadzenia pociągów (ATO – Automatic Train Operation) oraz zdalnego sterowania (RTO – Remote Train Operation). Prace odbyły się w zakładzie w Kolonii-Gremberg. Projekt jest realizowany wspólnie z Niemieckim Centrum Lotnictwa i Kosmonautyki (DLR) oraz partnerami technologicznymi – firmami Hitachi i Remoot. W październiku 2025 roku planowane jest rozpoczęcie rocznych testów na trasie Betuweroute w Holandii, która łączy Rotterdam z Niemcami. W ramach testów lokomotywa będzie w trybie autonomicznym samodzielnie wykonywać podstawowe czynności prowadzenia pociągu, takie jak przyspieszanie, hamowanie oraz zatrzymywanie. Na pokładzie pozostanie maszynista, a całość będzie monitorowana i sterowana zdalnie przez centralny zespół nadzoru. Testy obejmą różne typy wagonów i ładunków, w tym ciężkie wagony z materiałami sypkimi oraz cysterny. Po raz pierwszy zostanie także przetestowane łączenie technologii ATO i RTO na otwartej sieci kolejowej. Projekt jest finansowany ze środków rządowych Niemiec w ramach programu wspierającego innowacje w transporcie kolejowym. Budżet projektu wynosi około 18,86 miliona euro. Jego celem jest przyspieszenie rozwoju i wdrożenia nowoczesnych technologii w transporcie towarowym koleją oraz zwiększenie udziału kolei w rynku przewozów ładunków. Automatyzacja prowadzenia pociągów ma na celu poprawę efektywności wykorzystania istniejącej infrastruktury kolejowej, zwiększenie przepustowości tras, podniesienie jakości przewozów oraz ograniczenie kosztów eksploatacji. Długofalowo ma to również przyczynić się do przesunięcia większej liczby ładunków z transportu drogowego na kolejowy. Źródło: Materiał prasowy
Komentarze
Prześlij komentarz