![]() |
Grupa Škoda przygotowuje swój elektryczny zespół trakcyjny (EZT) 22Ev, zaprojektowany jako rozwiązanie o dużej pojemności dla usług regionalnych i podmiejskich. Jednopokładowa jednostka będzie oferować elastyczność w składzie, w konfiguracjach od czterech do sześciu wagonów, o łącznej długości od 106 do 160 metrów i pojemności od 380 do 600 pasażerów. Jednostka 22Ev jest zbudowana do pracy na standardowym rozstawie szyn 1435 mm i będzie obsługiwać wiele systemów elektryfikacji, w tym 3 kV DC, 25 kV AC i 15 kV AC - otwierając możliwości na rynkach Europy Zachodniej. Jednostka będzie wyposażona w osiem silników trakcyjnych o mocy 500 kW każdy, zapewniając łączną moc wyjściową 4 MW i maksymalną prędkość roboczą 160 km/h. Układ wnętrza będzie obejmował wielofunkcyjne strefy odpowiednie do przewożenia rowerów, wózków dziecięcych lub większego bagażu, odzwierciedlając skupienie się na regionalnych potrzebach osób dojeżdżających do pracy. Wsiadanie ułatwiają wejścia o wysokości 580 mm lub 760 mm oraz drzwi o szerokości 1300 mm. Jednostka będzie spełniać najnowsze europejskie normy TSI: LOC&PAS, Hałas, Bezpieczeństwo w tunelach kolejowych (SRT), Osoby o ograniczonej możliwości poruszania się (PRM) oraz Sterowanie (CCS). Obsługuje ETCS Level 2 i zawiera system ATO (Automatic Train Operation) działający w ramach ETCS. Funkcje diagnostyczne obejmują zdalny transfer danych i funkcje konserwacji zapobiegawczej. Škoda podkreśla również mniejsze zużycie energii, które producent przypisuje niższej masie jednostki, inteligentnemu trybowi parkowania i zintegrowanej funkcji ATO.(RailMarket)
Komentarze
Prześlij komentarz