Na Pomorzu trwa szereg inwestycji kolejowych o dużej skali. Modernizowane są m.in. linie z Gdyni do Kościerzyny i ze Słupska do Lęborka. Powstają nowe tory, przystanki i perony. Celem prac jest poprawa przepustowości, zwiększenie prędkości pociągów oraz przystosowanie infrastruktury do obsługi nowoczesnych składów pasażerskich. Inwestycje mają zakończyć się w najbliższych latach. Na Pomorzu trwa szeroko zakrojona modernizacja linii kolejowych. Powstają nowe tory, perony i przystanki, a pociągi wkrótce będą jeździć szybciej i wygodniej. Największe zmiany obejmują linie z Gdyni do Kościerzyny, Słupska, Lęborka i Elbląga. Na początku lipca 2025 roku rozpoczęła się długo zapowiadana modernizacja linii 201 z Gdyni do Kościerzyny. Pociągi zastąpiono autobusami, a na trasę wkroczyły ekipy budowlane. Prace obejmują budowę nowych peronów, instalację systemu informacji pasażerskiej oraz elektryfikację całej trasy. Linia stanie się dwutorowa, a pociągi pojadą z prędkością do 140 km/h. – Zamiast małych szynobusów spalinowych kursować będą wygodne składy elektryczne z klimatyzacją, wi-fi i gniazdkami – informuje pomorskie.eu. Odcinek Kartuzy–Somonino ma być gotowy jeszcze w tym roku. Do Kościerzyny pociągi wrócą w grudniu 2027 roku.Na linii 202 trwają prace między Lęborkiem a Słupskiem. Na prawie całej trasie ułożono już drugi tor, a na stacji w Słupsku budowane są dwa nowe perony i budynek dworca. – Po zakończeniu prac pociągi między Trójmiastem a Słupskiem przyspieszą do 160 km/h – podaje pomorskie.eu. Zakończenie modernizacji planowane jest na koniec 2026 roku. Kolejne zmiany obejmą linię z Gdyni do Lęborka. PKP PLK analizuje oferty na budowę drugiego toru oraz dwóch torów aglomeracyjnych na odcinku Reda–Wejherowo, dedykowanych Szybkiej Kolei Miejskiej. Wartość inwestycji to ponad 3 mld zł. W ramach inwestycji towarzyszących budowie pierwszej polskiej elektrowni jądrowej, projektowana jest modernizacja linii Wejherowo–Choczewo oraz budowa nowego połączenia do Steknicy przez teren przyszłej elektrowni. – Budowa ma zakończyć się w 2029 roku – przekazuje pomorskie.eu. Rozstrzygnięto też przetarg na rewitalizację linii 229 z Kartuz do Lęborka. Pociągi na tej trasie mają osiągać prędkość do 120 km/h. Źródło: nadmorski24.pl
Na Pomorzu trwa szereg inwestycji kolejowych o dużej skali. Modernizowane są m.in. linie z Gdyni do Kościerzyny i ze Słupska do Lęborka. Powstają nowe tory, przystanki i perony. Celem prac jest poprawa przepustowości, zwiększenie prędkości pociągów oraz przystosowanie infrastruktury do obsługi nowoczesnych składów pasażerskich. Inwestycje mają zakończyć się w najbliższych latach. Na Pomorzu trwa szeroko zakrojona modernizacja linii kolejowych. Powstają nowe tory, perony i przystanki, a pociągi wkrótce będą jeździć szybciej i wygodniej. Największe zmiany obejmują linie z Gdyni do Kościerzyny, Słupska, Lęborka i Elbląga. Na początku lipca 2025 roku rozpoczęła się długo zapowiadana modernizacja linii 201 z Gdyni do Kościerzyny. Pociągi zastąpiono autobusami, a na trasę wkroczyły ekipy budowlane. Prace obejmują budowę nowych peronów, instalację systemu informacji pasażerskiej oraz elektryfikację całej trasy. Linia stanie się dwutorowa, a pociągi pojadą z prędkością do 140 km/h. – Zamiast małych szynobusów spalinowych kursować będą wygodne składy elektryczne z klimatyzacją, wi-fi i gniazdkami – informuje pomorskie.eu. Odcinek Kartuzy–Somonino ma być gotowy jeszcze w tym roku. Do Kościerzyny pociągi wrócą w grudniu 2027 roku.Na linii 202 trwają prace między Lęborkiem a Słupskiem. Na prawie całej trasie ułożono już drugi tor, a na stacji w Słupsku budowane są dwa nowe perony i budynek dworca. – Po zakończeniu prac pociągi między Trójmiastem a Słupskiem przyspieszą do 160 km/h – podaje pomorskie.eu. Zakończenie modernizacji planowane jest na koniec 2026 roku. Kolejne zmiany obejmą linię z Gdyni do Lęborka. PKP PLK analizuje oferty na budowę drugiego toru oraz dwóch torów aglomeracyjnych na odcinku Reda–Wejherowo, dedykowanych Szybkiej Kolei Miejskiej. Wartość inwestycji to ponad 3 mld zł. W ramach inwestycji towarzyszących budowie pierwszej polskiej elektrowni jądrowej, projektowana jest modernizacja linii Wejherowo–Choczewo oraz budowa nowego połączenia do Steknicy przez teren przyszłej elektrowni. – Budowa ma zakończyć się w 2029 roku – przekazuje pomorskie.eu. Rozstrzygnięto też przetarg na rewitalizację linii 229 z Kartuz do Lęborka. Pociągi na tej trasie mają osiągać prędkość do 120 km/h. Źródło: nadmorski24.pl
Komentarze
Prześlij komentarz