W Niemczech padł nowy rekord prędkości na torach. Podczas testów na linii dużych prędkości Erfurt–Halle–Lipsk, prototypowe superszybkie pociągi ICE-S z innowacyjnym pojazdem Velaro Novo rozpędziły się aż do 405 km/h, tym samym bijąc dotychczasowy rekord prędkości na tej trasie. To imponujące osiągnięcie nie tylko pokazuje potencjał niemieckich kolei, ale także daje przedsmak przyszłości superszybkiego transportu w Europie.Nowe superszybkie pociągi to nie tylko kwestia bicia rekordów. Testy na takich prędkościach pozwalają inżynierom zrozumieć, jak pociąg zachowuje się w tunelach, na zakrętach czy przy mijaniu innych składów. Pozwala to poprawić bezpieczeństwo, komfort pasażerów i efektywność energetyczną. Zebrane podczas testów informacje są również kluczowe dla dalszego rozwoju narzędzi symulacyjnych, które umożliwiają przewidywanie zachowania pociągów w różnych warunkach. Dzięki temu w przyszłości możliwe będzie bezpieczne podnoszenie prędkości w codziennych kursach.Velaro Novo to najnowsze dziecko Siemens Mobility, zaprojektowane z myślą o prędkościach przekraczających dotychczasowe standardy kolei dużych prędkości. Podczas dwudniowych testów, przeprowadzonych we współpracy z Deutsche Bahn, inżynierowie badali nie tylko osiągi, ale także aerodynamikę, akustykę i zachowanie pociągu w ekstremalnych warunkach. To nie były zwykłe przejazdy – każde przyspieszenie i każdy kilometr trasy dostarczały cennych danych. Celem było zweryfikowanie symulacji komputerowych oraz znalezienie możliwości zwiększenia prędkości w regularnym ruchu pasażerskim.Velaro Novo to nie tylko prędkość, ale też rozwiązania ograniczające zużycie energii i emisję CO₂. Siemens Mobility szacuje, że dzięki nowym technologiom możliwe będzie zmniejszenie zużycia energii nawet o 30% w porównaniu z dotychczasowymi modelami. To ogromna szansa na ograniczenie wpływu transportu na klimat, zwłaszcza w obliczu rosnącej liczby podróży i potrzeby redukcji emisji w sektorze transportu.Choć testy są imponujące, na codzienne kursy z prędkościami powyżej 400 km/h trzeba będzie jeszcze poczekać. Obecnie w Europie superszybkie pociągi kursujące regularnie osiągają prędkości do 320 km/h, a priorytetem pozostaje nie tylko szybkość, ale także bezpieczeństwo, komfort i rentowność. Eksperci przewidują jednak, że technologie sprawdzone w Velaro Novo będą wdrażane stopniowo w kolejnych generacjach pociągów, co pozwoli sukcesywnie skracać czas przejazdów na najważniejszych trasach w Niemczech i całej Europie. Źródło: Obserwator Logistyczny
W Niemczech padł nowy rekord prędkości na torach. Podczas testów na linii dużych prędkości Erfurt–Halle–Lipsk, prototypowe superszybkie pociągi ICE-S z innowacyjnym pojazdem Velaro Novo rozpędziły się aż do 405 km/h, tym samym bijąc dotychczasowy rekord prędkości na tej trasie. To imponujące osiągnięcie nie tylko pokazuje potencjał niemieckich kolei, ale także daje przedsmak przyszłości superszybkiego transportu w Europie.Nowe superszybkie pociągi to nie tylko kwestia bicia rekordów. Testy na takich prędkościach pozwalają inżynierom zrozumieć, jak pociąg zachowuje się w tunelach, na zakrętach czy przy mijaniu innych składów. Pozwala to poprawić bezpieczeństwo, komfort pasażerów i efektywność energetyczną. Zebrane podczas testów informacje są również kluczowe dla dalszego rozwoju narzędzi symulacyjnych, które umożliwiają przewidywanie zachowania pociągów w różnych warunkach. Dzięki temu w przyszłości możliwe będzie bezpieczne podnoszenie prędkości w codziennych kursach.Velaro Novo to najnowsze dziecko Siemens Mobility, zaprojektowane z myślą o prędkościach przekraczających dotychczasowe standardy kolei dużych prędkości. Podczas dwudniowych testów, przeprowadzonych we współpracy z Deutsche Bahn, inżynierowie badali nie tylko osiągi, ale także aerodynamikę, akustykę i zachowanie pociągu w ekstremalnych warunkach. To nie były zwykłe przejazdy – każde przyspieszenie i każdy kilometr trasy dostarczały cennych danych. Celem było zweryfikowanie symulacji komputerowych oraz znalezienie możliwości zwiększenia prędkości w regularnym ruchu pasażerskim.Velaro Novo to nie tylko prędkość, ale też rozwiązania ograniczające zużycie energii i emisję CO₂. Siemens Mobility szacuje, że dzięki nowym technologiom możliwe będzie zmniejszenie zużycia energii nawet o 30% w porównaniu z dotychczasowymi modelami. To ogromna szansa na ograniczenie wpływu transportu na klimat, zwłaszcza w obliczu rosnącej liczby podróży i potrzeby redukcji emisji w sektorze transportu.Choć testy są imponujące, na codzienne kursy z prędkościami powyżej 400 km/h trzeba będzie jeszcze poczekać. Obecnie w Europie superszybkie pociągi kursujące regularnie osiągają prędkości do 320 km/h, a priorytetem pozostaje nie tylko szybkość, ale także bezpieczeństwo, komfort i rentowność. Eksperci przewidują jednak, że technologie sprawdzone w Velaro Novo będą wdrażane stopniowo w kolejnych generacjach pociągów, co pozwoli sukcesywnie skracać czas przejazdów na najważniejszych trasach w Niemczech i całej Europie. Źródło: Obserwator Logistyczny
Komentarze
Prześlij komentarz