Ogłoszono nowego niezależnego francuskiego operatora kolei dużych prędkości


We Francji ogłoszono powstanie nowego niezależnego operatora kolei dużych prędkości pod nazwą Velvet. Velvet ma na celu zapewnienie około 10 milionów dodatkowych miejsc rocznie na tych trasach. Projekt został zainicjowany w celu rozwiązania obecnych ograniczeń przepustowości szybkich kolei we Francji. Planowane usługi mają stanowić alternatywę dla podróżnych na intensywnie wykorzystywanych korytarzach między zachodnią Francją a stolicą. Po zamówieniu 12 pociągów nowej generacji przez Alstom dziewięć miesięcy temu, trwają prace produkcyjne. Produkcja wagonów pasażerskich rozpoczęła się w zakładzie Alstom w La Rochelle, a nadwozia są obecnie wytwarzane. Oczekuje się, że pierwszy pomalowany wagon opuści warsztat latem. Projekt powstał rok po zapewnieniu inwestycji finansowej ze strony Antin Infrastructure Partners. Velvet współpracuje z kilkoma partnerami, w tym Alstom, N+P Innovation Design i Onepoint, którzy przyczyniają się do projektowania i rozwoju taboru kolejowego i koncepcji usług. Velvet planuje rozpocząć działalność komercyjną w 2028 roku. Firma pozycjonuje się jako niezależny operator dużych prędkości, koncentrujący się na trasach, na których popyt pozostaje silny. Projekt Velvet wpisuje się w zmieniający się krajobraz konkurencji szybkich kolei we Francji, gdzie niezależni operatorzy wchodzą na rynek obok uznanych usług. Firma planuje wprowadzić dodatkowe usługi kolejowe na kluczowych trasach łączących Paryż z Bordeaux, Nantes, Angers i Rennes. (Raily News)

Komentarze