Operator kolejowy DSB potwierdził zakup kolejnych 50 elektrycznych zespołów trakcyjnych


Duński państwowy operator kolejowy DSB potwierdził zakup kolejnych 50 elektrycznych zespołów trakcyjnych IC5 od Alstom. Firma rozszerza istniejącą umowę ramową podpisaną w 2021 r., która pierwotnie obejmowała 100 zespołów trakcyjnych. Najnowsze zamówienie zwiększa łączną liczbę do 150 jednostek IC5. Jednostki IC5 są oparte na platformie Coradia Stream firmy Alstom, która jest już eksploatowana we Włoszech i Holandii. Pociągi dla Danii zostaną dostosowane do lokalnych wymagań i specyfikacji projektowych. Pierwsze składy IC5 mają dotrzeć do Danii w 2025 roku. Zostaną one poddane testom na duńskiej infrastrukturze kolejowej. Po uzyskaniu niezbędnych zezwoleń, pociągi wejdą do ruchu pasażerskiego, który ma rozpocząć się w 2027 roku. DSB przygotowuje się do stopniowej wymiany swoich pociągów spalinowych na flotę IC5, ponieważ Dania kontynuuje elektryfikację swojej sieci kolejowej. Pociągi spalinowe mają zostać wycofane do 2030 roku. Zakup dodatkowych 50 składów pociągów jest częścią tego, co określa się jako największe jak dotąd zamówienie na pociągi w Danii. Pierwotna umowa z Alstom została wyceniona na ponad 20 mld DKK, co stanowi równowartość około 2,68 mld EUR. Zaktualizowane zamówienie, które obejmuje 50 dodatkowych zespołów trakcyjnych, zwiększa całkowitą wartość kontraktu. W ramach kontraktu Alstom będzie również świadczył usługi serwisowe dla floty IC5. Dwa nowe warsztaty są budowane w Aarhus i Kopenhadze w celu wsparcia tych działań konserwacyjnych. (RailMarket)

Komentarze