Pociąg kontenerowy przewożący zestawy modułów fotowoltaicznych został wysłany z Jinzhong w prowincji Shanxi (Chiny) do Baku (Azerbejdżan) przez Międzynarodową Transkaspijską Trasę Transportową (TITR), zwaną również Korytarzem Środkowym. Transport multimodalny został zorganizowany przez KTZ Express i obejmował zarówno segment kolejowy, jak i morski. Pociąg, zmontowany w centrum logistycznym Zhongding w Jinzhong, składał się z 50 standardowych kontenerów załadowanych komponentami paneli słonecznych o wadze ponad 1150 ton. Przesyłka podróżowała na zachód przez Kazachstan do portu Aktau nad Morzem Kaspijskim. Stamtąd kontenery zostały przeniesione na połączenie morskie do Azerbejdżanu. Wykorzystanie TITR pozwala na utworzenie korytarza lądowo-morskiego łączącego północne Chiny z regionem Kaukazu Południowego. Połączony transport kolejowy i promowy omija trasy przez Rosję i przechodzi przez Kazachstan, Morze Kaspijskie i Azerbejdżan. Kazachstański operator państwowy KTZ Express nadal obsługuje multimodalne przesyłki w tym korytarzu. Według firmy, rozwiązanie transportowe zapewnia połączenia z Chin do regionu WNP, Kaukazu, Turcji i Europy. Korytarz TITR był coraz częściej wykorzystywany w ciągu ostatnich dwóch lat, ponieważ firmy logistyczne szukają alternatywnych ścieżek dla przepływów ładunków między Azją a Europą. Moduły fotowoltaiczne są przeznaczone na rynek Azerbejdżanu, choć nie określono dalszej dystrybucji ani ostatecznego miejsca dostawy. Chociaż czas i częstotliwość tranzytu nie zostały ujawnione, przesyłka potwierdza aktywne wykorzystanie trasy TITR dla kontenerowego sprzętu pochodzącego z wewnętrznych prowincji Chin. Łączna waga ponad 1150 ton została przetransportowana w konfiguracji pojedynczego pociągu blokowego, z typowym 20-stopowym kontenerem o średniej wadze 23 ton. Nie podano oficjalnych informacji dotyczących szacunkowej wartości przesyłki, ale w oparciu o cenę rynkową modułów fotowoltaicznych, przesyłka może być wyceniona na około 17 milionów CNY, co odpowiada około 2,1 miliona EUR. Ta przesyłka jest jedną z kilku, które ilustrują rosnącą zależność od multimodalnych łańcuchów transportowych łączących Azję z rynkami na Kaukazie i poza nim za pośrednictwem TITR. KTZ Express jest jednym z operatorów oferujących takie trasy z bieżącymi możliwościami transferu kolejowo-morskiego. Źródlo: Railmarket
Pociąg kontenerowy przewożący zestawy modułów fotowoltaicznych został wysłany z Jinzhong w prowincji Shanxi (Chiny) do Baku (Azerbejdżan) przez Międzynarodową Transkaspijską Trasę Transportową (TITR), zwaną również Korytarzem Środkowym. Transport multimodalny został zorganizowany przez KTZ Express i obejmował zarówno segment kolejowy, jak i morski. Pociąg, zmontowany w centrum logistycznym Zhongding w Jinzhong, składał się z 50 standardowych kontenerów załadowanych komponentami paneli słonecznych o wadze ponad 1150 ton. Przesyłka podróżowała na zachód przez Kazachstan do portu Aktau nad Morzem Kaspijskim. Stamtąd kontenery zostały przeniesione na połączenie morskie do Azerbejdżanu. Wykorzystanie TITR pozwala na utworzenie korytarza lądowo-morskiego łączącego północne Chiny z regionem Kaukazu Południowego. Połączony transport kolejowy i promowy omija trasy przez Rosję i przechodzi przez Kazachstan, Morze Kaspijskie i Azerbejdżan. Kazachstański operator państwowy KTZ Express nadal obsługuje multimodalne przesyłki w tym korytarzu. Według firmy, rozwiązanie transportowe zapewnia połączenia z Chin do regionu WNP, Kaukazu, Turcji i Europy. Korytarz TITR był coraz częściej wykorzystywany w ciągu ostatnich dwóch lat, ponieważ firmy logistyczne szukają alternatywnych ścieżek dla przepływów ładunków między Azją a Europą. Moduły fotowoltaiczne są przeznaczone na rynek Azerbejdżanu, choć nie określono dalszej dystrybucji ani ostatecznego miejsca dostawy. Chociaż czas i częstotliwość tranzytu nie zostały ujawnione, przesyłka potwierdza aktywne wykorzystanie trasy TITR dla kontenerowego sprzętu pochodzącego z wewnętrznych prowincji Chin. Łączna waga ponad 1150 ton została przetransportowana w konfiguracji pojedynczego pociągu blokowego, z typowym 20-stopowym kontenerem o średniej wadze 23 ton. Nie podano oficjalnych informacji dotyczących szacunkowej wartości przesyłki, ale w oparciu o cenę rynkową modułów fotowoltaicznych, przesyłka może być wyceniona na około 17 milionów CNY, co odpowiada około 2,1 miliona EUR. Ta przesyłka jest jedną z kilku, które ilustrują rosnącą zależność od multimodalnych łańcuchów transportowych łączących Azję z rynkami na Kaukazie i poza nim za pośrednictwem TITR. KTZ Express jest jednym z operatorów oferujących takie trasy z bieżącymi możliwościami transferu kolejowo-morskiego. Źródlo: Railmarket
Komentarze
Prześlij komentarz