Pierwszy skład Amtrak Cascades Airo opuszcza kalifornijską fabrykę Siemensa


Pierwszy z ośmiu nowych zespołów trakcyjnych Amtrak Cascades opuścił zakład Siemens Mobility w Sacramento w Kalifornii pod koniec lipca 2025 roku. Nowa flota obejmuje osiem zespołów trakcyjnych i dwie lokomotywy. Będą one wykorzystywane na trasie Amtrak Cascades łączącej Eugene (Oregon), Portland, Seattle i Vancouver (Kolumbia Brytyjska), obejmującej 18 stacji wzdłuż korytarza I-5. Trasa jest sponsorowana przez Departament Transportu Stanu Waszyngton (WSDOT) i obsługiwana przez Amtrak. Wszystkie pojazdy są budowane przez firmę Siemens w Kalifornii i spełniają standardy Buy America w ramach Federalnej Administracji Kolejowej. Zamówienia są finansowane z ustawy o inwestycjach w infrastrukturę i miejscach pracy przyjętej przez rząd federalny USA. Każdy skład będzie składał się z lokomotywy Siemens Charger, wagonów osobowych, wagonu klasy biznes i wagonu kawiarnianego. Maksymalna liczba miejsc siedzących przekroczy 300 pasażerów na pociąg. Specyfikacja techniczna obejmuje pokładowe Wi-Fi, indywidualne gniazdka elektryczne, porty USB, bezdotykowe toalety, cyfrowe ekrany informacji pasażerskiej i panoramiczne okna. Wagony są wyposażone w zautomatyzowane stopnie umożliwiające wsiadanie z poziomu peronu. Nowe pociągi są częścią platformy Siemens Airo, która umożliwia jazdę z prędkością do 201 km/h (125 mph). W porównaniu do starszych pociągów spalinowych, nowe jednostki są bardziej oszczędne i emitują mniej cząstek stałych. Wszystkie jednostki mają tradycyjne wiecznie zielone, kremowe i mokka barwy Amtrak Cascades. 
 

Grafika zewnętrzna obejmuje stylizowane przedstawienia Cascade Range. Wyposażenie wnętrza i oferta gastronomiczna w wagonie-kawiarni odzwierciedlają markę regionalną, w tym lokalne opcje żywności i napojów. Po przeprowadzeniu testów w Kolorado, zespoły trakcyjne będą dostarczane etapami do północno-zachodniego Pacyfiku. Wejście do użytku komercyjnego zaplanowano na 2026 r., w oczekiwaniu na zatwierdzenie przez organy regulacyjne i wyniki testów.(Railmarket)

Komentarze