PKP Intercity oraz Remtrak ustaliły zakres modernizacji wagonów rowerowych


PKP Intercity oraz Remtrak ustaliły zakres modernizacji 14 wagonów rowerowych 609a. Popularne stodoły mają wracać na tory od końca przyszłego roku i zabierać na pokład 24 rowery oraz co najmniej 30 pasażerów. Co ważne, załadunek jednośladów będzie następował przez duże, środkowe drzwi. PKP Intercity od wielu lat próbuje zmodernizować swoje “rowerowe stodoły” - wagony 609a (przewoźnik ma 14 sztuk takich wagonów), umożliwiające przewóz znacznej liczby jednośladów, dużo większej niż pozostały tabor przewoźnika. Intercity próbowało zająć się tym tematem już w 2021 roku, jednak przetarg na to zadanie zakończył się fiaskiem z powodu zbyt małego budżetu zamawiającego. Następnie spółka podjęła decyzję o zleceniu naprawy własnej spółce - a więc Remtrakowi. Zakład miał przygotować wagony na rozkład jazdy 2024/2025, co ostatecznie się nie udało, bowiem Remtrak zajął się w pierwszej kolejności przeglądami i naprawami wagonów pasażerskich, niezbędnych zwłaszcza w sezonie wakacyjnym. Przypomnijmy, że aktualny zarząd PKP Intercity rozpoczynając swoją działalność wiosną ubiegłego roku musiał zmierzyć się z sytuacją w której 40% wagonów spółki stało odstawionych. Priorytetem było więc jak najszybsze wdrożenie do służby tych wagonów, które nadawały się do jazdy po przeglądach. “Stodoły” musiały więc poczekać, jednak w końcu i na nie przychodzi czas. Jak przekazał kilka tygodni temu Adam Wawrzyniak, członek zarządu PKP Intercity, wagony 609a zostaną zmodernizowane przez Remtrak – Jesteśmy po ostatnich uzgodnieniach technicznych z Remtrakiem i być może pierwsze z tych zmodernizowanych wagonów pojawią się na torach już w przyszłym roku, lecz raczej nie na przyszłoroczne wakacje a bardziej pod koniec roku, na nowy rozkład jazdy, 2026/2027 – mówił w czerwcu Adam Wawrzyniak. (Rynek Kolejowy)

Komentarze