Komisja Europejska zatwierdziła finansowanie elektryfikacji pierwszego odcinka linii kolejowej w Republice Mołdawii. Projekt jest ważnym krokiem w kierunku modernizacji infrastruktury kolejowej Mołdawii i wpisuje się w aspiracje najbiedniejszego kraju Europy do zacieśnienia więzi z Unią Europejską. Zatwierdzony projekt obejmuje modernizację 25-kilometrowej linii kolejowej, łączącej rumuńskie miasto Jassy z Ungheni, siódmym pod względem wielkości miastem Mołdawii, leżącym nad rzeką Prut przy granicy z Rumunią. Kompleksowe prace obejmą modernizację mostu granicznego nad Prutem i pełną elektryfikację linii z zastosowaniem napięcia 25kV AC, które jest stosowane na rumuńskiej sieci kolejowej.Projekt modernizacji i elektryfikacji transgranicznej linii został opracowany i przedstawiony w styczniu 2025 r. przez Ministerstwo Infrastruktury i Rozwoju Regionalnego Mołdawii. Jest to jeden z 94 projektów, które otrzymają bezzwrotne dofinansowanie europejskie, jako część większego pakietu inwestycyjnego o wartości 2,8 mld euro. Modernizacja mająca na celu przede wszystkim zwiększenie prędkości i przepustowości tej krótkiej, lecz ważnej linii kolejowej będzie możliwa przy wsparciu finansowym Unii Europejskiej w ramach instrumentu CEF „Łącząc Europę”. Po zakończeniu prac budowlanych pociągi pasażerskie będą mogły rozwijać prędkość 140 km/h, a składy towarowe 80 km/h. Źródło: Rynek Kolejowy
Komisja Europejska zatwierdziła finansowanie elektryfikacji pierwszego odcinka linii kolejowej w Republice Mołdawii. Projekt jest ważnym krokiem w kierunku modernizacji infrastruktury kolejowej Mołdawii i wpisuje się w aspiracje najbiedniejszego kraju Europy do zacieśnienia więzi z Unią Europejską. Zatwierdzony projekt obejmuje modernizację 25-kilometrowej linii kolejowej, łączącej rumuńskie miasto Jassy z Ungheni, siódmym pod względem wielkości miastem Mołdawii, leżącym nad rzeką Prut przy granicy z Rumunią. Kompleksowe prace obejmą modernizację mostu granicznego nad Prutem i pełną elektryfikację linii z zastosowaniem napięcia 25kV AC, które jest stosowane na rumuńskiej sieci kolejowej.Projekt modernizacji i elektryfikacji transgranicznej linii został opracowany i przedstawiony w styczniu 2025 r. przez Ministerstwo Infrastruktury i Rozwoju Regionalnego Mołdawii. Jest to jeden z 94 projektów, które otrzymają bezzwrotne dofinansowanie europejskie, jako część większego pakietu inwestycyjnego o wartości 2,8 mld euro. Modernizacja mająca na celu przede wszystkim zwiększenie prędkości i przepustowości tej krótkiej, lecz ważnej linii kolejowej będzie możliwa przy wsparciu finansowym Unii Europejskiej w ramach instrumentu CEF „Łącząc Europę”. Po zakończeniu prac budowlanych pociągi pasażerskie będą mogły rozwijać prędkość 140 km/h, a składy towarowe 80 km/h. Źródło: Rynek Kolejowy
Komentarze
Prześlij komentarz