Alstom zmodernizuje linię kolejową Bukareszt–Giurgiu


Alstom, światowy lider w dziedzinie inteligentnej i zrównoważonej mobilności, zdobył nowy kontrakt w Rumunii na modernizację odcinka kolejowego Bukareszt-Giurgiu, część 2, poprzez wdrożenie systemu sygnalizacji ERTMS Level 2 i elektryfikacji. Projekt ten, o łącznej wartości około 450 mln euro, z czego udział Alstom wynosi około 25%, zwiększy przepustowość, efektywność energetyczną i niezawodność usług na pierwszej linii kolejowej zbudowanej w Rumunii, oddanej do użytku w 1869 roku. Nadzór nad robotami budowlanymi sprawować będzie rumuńska firma Arcada.„Nowy kontrakt umacnia wiodącą pozycję Alstom na rumuńskim rynku kolejowym zarówno w zakresie sygnalizacji, jak i elektryfikacji, a także pomoże ożywić prawdziwy historyczny kamień milowy kolejnictwa.” Gabriel Stanciu Dyrektor Zarządzający Alstom na Rumunię, Bułgarię i Republikę Mołdawii Umowę podpisano przez konsorcjum Asocierea RailWorks, składające się z Alstom oraz rumuńskiej firmy budowlanej Arcada (lider konsorcjum), z CFR SA – państwowym operatorem infrastruktury kolejowej w Rumunii. Kontrakt przewiduje 36-miesięczny okres realizacji, obejmujący zarówno fazę projektową, jak i wykonawczą.Nowy kontrakt obejmuje modernizację 93,45 km jednotorowej linii kolejowej łączącej Bukareszt Północ – Jilava – Giurgiu Północ – granica Giurgiu. Projekt obejmie elektryfikację, modernizację infrastruktury i nawierzchni torowej, systemów sygnalizacji i telekomunikacji, a także prace budowlane. Modernizacja umożliwi osiąganie prędkości maksymalnej 160 km/h. Alstom będzie odpowiedzialny za wdrożenie ERTMS poziomu 2, implementację cyfrowego systemu sterowania ruchem pociągów, a także za prace elektryfikacyjne, w tym zasilanie i sieć trakcyjną. Linia kolejowa Bukareszt Północ – Giurgiu Północ – granica łączy Rumunię z paneuropejskim korytarzem Ren–Dunaj (dawny Korytarz IV) oraz z krajami Europy Południowo-Wschodniej (Bułgaria, Grecja, Turcja). Linia ta łączy Rumunię i Bułgarię przez most kolejowy zwany Mostem Przyjaźni. Zakres prac w ramach tego projektu obejmie linię do wjazdu na ten most.Alstom jest światowym liderem we wdrażaniu systemu ERTMS i uznawany jest za pioniera w opracowywaniu nowych funkcji i standardów. Cyfrowe rozwiązania Alstom zapewniają optymalną efektywność oraz wysoki poziom bezpieczeństwa. W Europie Alstom dostarcza ponad 30% działających linii ERTMS poziomu 2, co potwierdza jego znaczącą obecność i wkład w rozwój tej technologii na całym kontynencie. Źródło: Alstom / Kurier Kolejowy

Komentarze