Bawarskie Towarzystwo Kolejowe (BEG) oraz czeskie Ministerstwo Transportu ogłosiły plan przeprowadzenia nowego, wspólnego przetargu na obsługę połączenia kolejowego Monachium–Praga. Postępowanie rozpocznie się na początku przyszłego roku i ma na celu zapewnienie nowoczesnych, komfortowych oraz konkurencyjnych usług pasażerskich na tej kluczowej trasie. To już druga próba znalezienia operatora. Pierwsze postępowanie, planowane na koniec 2028 roku, zostało anulowane ze względu na brak ekonomicznie uzasadnionych ofert. Nowe podejście ma przynieść oszczędności dzięki zmianom w procedurach oceny i wymaganiach kadrowych, a także zwiększyć konkurencję poprzez udział co najmniej dwóch oferentów. – „Bezpośrednie połączenie między Monachium a Pragą jest kręgosłupem bawarsko-czeskiego transportu kolejowego i wymaga długoterminowej, zorientowanej na pasażera perspektywy. Dlatego nie poddaliśmy się i intensywnie pracowaliśmy nad nowym podejściem” – podkreślił bawarski minister transportu Christian Bernreiter. Minister transportu Czech, Martin Kupka, dodał: – „Połączenie kolejowe między Monachium a Pragą musi spełniać standardy nowoczesnego europejskiego transportu, oferując komfort, niezawodność i wysoką jakość usług. Ta wspólna inicjatywa z Bawarią jest ważnym krokiem w kierunku uczynienia kolei preferowanym wyborem na tej strategicznej trasie”. Linia Monachium–Praga należy do najbardziej wymagających w Europie. Pociągi muszą pokonywać odcinki niezelektryfikowane oraz radzić sobie z trzema różnymi systemami zasilania. Wyzwania infrastrukturalne staną się jeszcze większe wraz z rozwojem kolei dużych prędkości w Czechach. Oba kraje deklarują jednak ścisłą współpracę i zapowiadają starania o wsparcie finansowe ze strony Unii Europejskiej, aby zapewnić sprawne i nowoczesne połączenie kolejowe między stolicami Bawarii i Czech. (RailMarket)
Bawarskie Towarzystwo Kolejowe (BEG) oraz czeskie Ministerstwo Transportu ogłosiły plan przeprowadzenia nowego, wspólnego przetargu na obsługę połączenia kolejowego Monachium–Praga. Postępowanie rozpocznie się na początku przyszłego roku i ma na celu zapewnienie nowoczesnych, komfortowych oraz konkurencyjnych usług pasażerskich na tej kluczowej trasie. To już druga próba znalezienia operatora. Pierwsze postępowanie, planowane na koniec 2028 roku, zostało anulowane ze względu na brak ekonomicznie uzasadnionych ofert. Nowe podejście ma przynieść oszczędności dzięki zmianom w procedurach oceny i wymaganiach kadrowych, a także zwiększyć konkurencję poprzez udział co najmniej dwóch oferentów. – „Bezpośrednie połączenie między Monachium a Pragą jest kręgosłupem bawarsko-czeskiego transportu kolejowego i wymaga długoterminowej, zorientowanej na pasażera perspektywy. Dlatego nie poddaliśmy się i intensywnie pracowaliśmy nad nowym podejściem” – podkreślił bawarski minister transportu Christian Bernreiter. Minister transportu Czech, Martin Kupka, dodał: – „Połączenie kolejowe między Monachium a Pragą musi spełniać standardy nowoczesnego europejskiego transportu, oferując komfort, niezawodność i wysoką jakość usług. Ta wspólna inicjatywa z Bawarią jest ważnym krokiem w kierunku uczynienia kolei preferowanym wyborem na tej strategicznej trasie”. Linia Monachium–Praga należy do najbardziej wymagających w Europie. Pociągi muszą pokonywać odcinki niezelektryfikowane oraz radzić sobie z trzema różnymi systemami zasilania. Wyzwania infrastrukturalne staną się jeszcze większe wraz z rozwojem kolei dużych prędkości w Czechach. Oba kraje deklarują jednak ścisłą współpracę i zapowiadają starania o wsparcie finansowe ze strony Unii Europejskiej, aby zapewnić sprawne i nowoczesne połączenie kolejowe między stolicami Bawarii i Czech. (RailMarket)
Komentarze
Prześlij komentarz