BNSF Railway i CSX Transportation ogłosiły uruchomienie nowych produktów intermodalnych, które umożliwią bezpośrednie połączenie zachodnich i wschodnich sieci kolejowych USA. Współpraca obu przewoźników ma na celu przeniesienie większej części ładunków z autostrad na kolej, oferując klientom bardziej zrównoważone i efektywne rozwiązania logistyczne.
Nowa oferta jest odpowiedzią na rosnące zapotrzebowanie rynku po ogłoszonej fuzji Union Pacific i Norfolk Southern, która doprowadziła do powstania pierwszej w USA kolejowej sieci towarowej typu coast-to-coast.
Nowe połączenia krajowe
-
Południowa Kalifornia – Charlotte (NC) i Jacksonville (FL): bezpośrednie korytarze intermodalne umożliwią szybki i niezawodny transport ładunków między Zachodnim Wybrzeżem a kluczowymi rynkami na południowym wschodzie USA.
-
Phoenix (AZ) – Atlanta (GA): nowa usługa stwarza alternatywę dla transportu drogowego, zapewniając klientom oszczędności i redukcję emisji CO₂.
Nowe połączenia międzynarodowe
-
Port Nowy Jork/New Jersey i Norfolk (VA) – Kansas City (MO): bezpośrednia obsługa kolejowa usprawni przepływy towarów z kluczowych portów wschodniego wybrzeża w głąb kontynentu.
Inwestycje infrastrukturalne
Aby sprostać zwiększonemu wolumenowi przewozów, BNSF rozwija infrastrukturę na korytarzu Southern Transcon. W ramach inwestycji powstają dwie nowe bocznice o długości 10 000 stóp między Phoenix a Flagstaff, co zwiększy przepustowość i elastyczność w obsłudze pociągów intermodalnych.
– Naszym celem jest tworzenie rozwiązań, które wspierają rozwój gospodarki, a jednocześnie odpowiadają na potrzeby w zakresie zrównoważonego transportu – powiedział przedstawiciel BNSF. – Współpraca z CSX to kolejny krok w kierunku budowy nowoczesnej sieci intermodalnej łączącej obie części kraju.
– Dzięki tej inicjatywie nasi klienci zyskują nowe, bezpośrednie korytarze transportowe, które pozwolą im optymalizować koszty i skracać czas dostaw – dodał przedstawiciel CSX. (RailMarket)
Komentarze
Prześlij komentarz