České dráhy rozpoczynają pierwsze testy pociągu ComfortJet w Austrii


České dráhy i ÖBB przygotowały na ten tydzień prezentację nowego pociągu ComfortJet dla austriackiej opinii publicznej. Częścią wydarzenia są również jazdy testowe na nowym korytarzu Koralmbahn między Štýrským Hradcem a Klagenfurtem, gdzie nowy pociąg Czeskich Kolei osiągnie prędkość do 230 km/h. Na trasie znajduje się również 33-kilometrowy tunel pod masywem Koralpe, przez który ComfortJet przejechał po raz pierwszy dzisiejszego popołudnia. Od 14 grudnia pociągi ComfortJet będą zapewniać regularne połączenia trzech par pociągów.

Dzisiejsza wycieczka na Koralmbahn poprzedzona była prezentacją i chrztem na głównym dworcu kolejowym w Wiedniu. „Nowe bezpośrednie połączenie między Karyntią a Czechami będzie korzystne zarówno dla naszych pasażerów, jak i dla współpracy gospodarczej między obydwoma krajami” – powiedział szef ČD Michal Krapinec, który wraz z szefem ÖBB Andreasem Matthä ochrzcił pociąg.

 Według obu menedżerów, rozszerzeniem usług ČD i ÖBB reagują na gwałtowny wzrost popytu na międzynarodowy transport kolejowy. Od momentu uruchomienia pociągów RailJet w 2014 r. liczba pasażerów między Wiedniem a Pragą wzrosła o około 40 procent. ComfortJety mają zapewnić większą przepustowość na połączeniach między Czechami a Austrią. Dziewięciowagonowe składy będą oferowały o 113 miejsc więcej niż dotychczasowe pociągi. Łącznie będzie to 555 miejsc, z czego 99 w pierwszej klasie.

Zestaw ComfortJet zostanie dziś zaprezentowany również w Štýrský Hradec i Klagenfurcie, a jazdę zakończy w Villach. W czwartek planowanych jest kilka jazd próbnych na trasie Koralmbahn z prędkością do 230 km/h. ComfortJet był już testowany w Austrii, na trasie Westbahn osiągnął prędkość do 250 km/h w ramach testów typowych. Na niedawno ukończonej linii Koralmbahn, która zostanie otwarta dla regularnego ruchu dalekobieżnego w grudniu, pojawia się po raz pierwszy. Obecnie w Austrii do jednostki nietrakcyjnej podłączona jest lokomotywa 1216 Taurus, ostateczna wersja ma być wyposażona w Vectron.

ComfortJety będą funkcjonować pod marką RailJet. Połączenia Vindobona Praga – Brno – Wiedeń – Štýrský Hradec – Klagenfurt – Villach będą odjeżdżać z głównego dworca kolejowego w Pradze około o godz. 6:37, 10:37 i 14:37, a podróż będzie trwała około 8 godzin. Pociągi z Karyntii przyjadą na dworzec główny w Pradze około godziny 13:23, 19:23 i 23:32. Štýrský Hradec i Villach są nie tylko stacjami docelowymi, ale także ważnymi węzłami przesiadkowymi dla dalszych podróży do Słowenii, Chorwacji i Włoch. Źródło: ÖBB / zdopravy / Kurier Kolejowy

 

 

Komentarze