Deutsche Bahn i PKP Intercity rozszerzają ofertę połączeń dalekobieżnych między Niemcami a Polską


Deutsche Bahn (DB) oraz PKP Intercity (PKP IC) ogłaszają znaczące rozszerzenie współpracy w zakresie przewozów dalekobieżnych. Od wejścia w życie nowego rozkładu jazdy, 14 grudnia 2025 roku, liczba pociągów między Niemcami a Polską zostanie zwiększona, co pozwoli na jeszcze lepsze skomunikowanie kluczowych miast obu krajów.

Główne zmiany:

  • Berlin – Warszawa co dwie godziny: na trasie pojawi się siódma para pociągów Eurocity, zapewniając regularne, dwugodzinne połączenie między stolicami.

  • Nowa trasa Lipsk – Wrocław – Kraków – Przemyśl: dwa bezpośrednie pociągi dziennie w obu kierunkach, z których jeden pojedzie dalej do Przemyśla przy granicy z Ukrainą. To pierwsze w historii bezpośrednie połączenie Lipska z południową Polską i wschodnią granicą UE.

  • Szybsze podróże z południowych Niemiec: dzięki przesiadkom w Lipsku czas przejazdu z Monachium, Norymbergi i Frankfurtu nad Menem do Wrocławia skróci się o ok. dwie godziny. Nowa trasa obejmie również połączenia z Chemnitz i Drezna.

  • Rozszerzona oferta nocna:

    • Eurocity Night Berlin – Wrocław – Kraków – Przemyśl.

    • Eurocity Night Berlin – Łódź – Warszawa – Chełm.

    • Rozszerzony pociąg nocny Chopin z Monachium do Warszawy, z dodatkowymi wagonami do Krakowa i Przemyśla.

Czas podróży na odcinku Lipsk – Wrocław wyniesie ok. 3,5 godziny, natomiast pociągi Eurocity na trasie Berlin – Warszawa (ok. 570 km) będą nadal kursować non-stop między obiema stolicami.

Nowa oferta połączeń międzynarodowych wpisuje się w strategię obu przewoźników, zakładającą rozwój dalekobieżnych przewozów kolejowych w Europie Środkowej i poprawę dostępności ekologicznych środków transportu. Źródło: RailMarket

 

Komentarze