Deutsche Bahn (DB) oraz PKP Intercity (PKP IC) ogłaszają znaczące rozszerzenie współpracy w zakresie przewozów dalekobieżnych. Od wejścia w życie nowego rozkładu jazdy, 14 grudnia 2025 roku, liczba pociągów między Niemcami a Polską zostanie zwiększona, co pozwoli na jeszcze lepsze skomunikowanie kluczowych miast obu krajów.
Główne zmiany:
-
Berlin – Warszawa co dwie godziny: na trasie pojawi się siódma para pociągów Eurocity, zapewniając regularne, dwugodzinne połączenie między stolicami.
-
Nowa trasa Lipsk – Wrocław – Kraków – Przemyśl: dwa bezpośrednie pociągi dziennie w obu kierunkach, z których jeden pojedzie dalej do Przemyśla przy granicy z Ukrainą. To pierwsze w historii bezpośrednie połączenie Lipska z południową Polską i wschodnią granicą UE.
-
Szybsze podróże z południowych Niemiec: dzięki przesiadkom w Lipsku czas przejazdu z Monachium, Norymbergi i Frankfurtu nad Menem do Wrocławia skróci się o ok. dwie godziny. Nowa trasa obejmie również połączenia z Chemnitz i Drezna.
-
Rozszerzona oferta nocna:
-
Eurocity Night Berlin – Wrocław – Kraków – Przemyśl.
-
Eurocity Night Berlin – Łódź – Warszawa – Chełm.
-
Rozszerzony pociąg nocny Chopin z Monachium do Warszawy, z dodatkowymi wagonami do Krakowa i Przemyśla.
-
Czas podróży na odcinku Lipsk – Wrocław wyniesie ok. 3,5 godziny, natomiast pociągi Eurocity na trasie Berlin – Warszawa (ok. 570 km) będą nadal kursować non-stop między obiema stolicami.
Nowa oferta połączeń międzynarodowych wpisuje się w strategię obu przewoźników, zakładającą rozwój dalekobieżnych przewozów kolejowych w Europie Środkowej i poprawę dostępności ekologicznych środków transportu. Źródło: RailMarket
Komentarze
Prześlij komentarz