Monachijska firma Flix, znana z rozwoju sieci autobusów dalekobieżnych oraz pociągów FlixTrain, zapowiedziała ofensywę na rynku kolejowym w Niemczech. Przedsiębiorstwo zamówiło w hiszpańskiej firmie Talgo 65 nowoczesnych pociągów dużych prędkości o wartości do 2,4 mld euro. Jak podkreśla założyciel i prezes Flix, André Schwämmlein, oferta przewoźnika będzie celowo różnić się od Deutsche Bahn. – Nie będziemy oferować tego samego, co Deutsche Bahn. U nas każdy będzie miał miejsce siedzące. Nie planujemy pierwszej klasy ani restauracji pokładowej, zamiast tego pasażerowie skorzystają z automatów z przekąskami – powiedział. Nowe składy mają zapewnić prostą, bezbarierową obsługę i krótszy czas postoju na stacjach, wzorując się na rozwiązaniach znanych z kolei miejskiej S-Bahn. Największym atutem FlixTrain mają pozostać ceny. – Zawsze będziemy tańsi niż Deutsche Bahn – podkreślił Schwämmlein. Dodatkowe opłaty będą obowiązywać m.in. za przewóz dużych bagaży czy wybór wygodniejszego miejsca. Nie podano jeszcze dokładnych tras ani daty wprowadzenia nowych pociągów do eksploatacji. Źródło: FlixTrain / Bahnblogstelle/ Kurier Kolejowy
Monachijska firma Flix, znana z rozwoju sieci autobusów dalekobieżnych oraz pociągów FlixTrain, zapowiedziała ofensywę na rynku kolejowym w Niemczech. Przedsiębiorstwo zamówiło w hiszpańskiej firmie Talgo 65 nowoczesnych pociągów dużych prędkości o wartości do 2,4 mld euro. Jak podkreśla założyciel i prezes Flix, André Schwämmlein, oferta przewoźnika będzie celowo różnić się od Deutsche Bahn. – Nie będziemy oferować tego samego, co Deutsche Bahn. U nas każdy będzie miał miejsce siedzące. Nie planujemy pierwszej klasy ani restauracji pokładowej, zamiast tego pasażerowie skorzystają z automatów z przekąskami – powiedział. Nowe składy mają zapewnić prostą, bezbarierową obsługę i krótszy czas postoju na stacjach, wzorując się na rozwiązaniach znanych z kolei miejskiej S-Bahn. Największym atutem FlixTrain mają pozostać ceny. – Zawsze będziemy tańsi niż Deutsche Bahn – podkreślił Schwämmlein. Dodatkowe opłaty będą obowiązywać m.in. za przewóz dużych bagaży czy wybór wygodniejszego miejsca. Nie podano jeszcze dokładnych tras ani daty wprowadzenia nowych pociągów do eksploatacji. Źródło: FlixTrain / Bahnblogstelle/ Kurier Kolejowy
Komentarze
Prześlij komentarz