Zmodernizowane za blisko 275 mln zł jednostki ED74 od 1 października będą obsługiwały połączenie z Bielska-Białej do Krakowa. Łącznie PKP Intercity uruchomi na tej trasie 4 pary pociągów. PKP Intercity od dłuższego czasu szukało krótszych tras dla jednostek, które mimo gruntownej modernizacji nie do końca nadają się do długich relacji, jak to jest obecnie.
Po niepowodzeniu w wykorzystaniu „Edyt” na kolejowej zakopiance w ubiegłym roku, PKP Intercity znalazło im nowe zastosowanie. Jednostki od 1 października będą kursowały między Bielskiem-Białą a Krakowem trasą przez Czechowice-Dziedzice i Oświęcim, pokonując odcinek w 74–80 minut
Podróżni będą korzystać z pociągów IC Żylica, IC Dębowiec, IC Baltazar oraz IC Błatnia.
Z Bielska-Białej odjazdy zaplanowano na godz. 7:33, 12:12, 16:08 oraz 20:31.
Z Krakowa Głównego pociągi będą odjeżdżać o 5:23, 10:35, 14:24 oraz 18:19.
Każde połączenie będzie realizowane składem zestawionym z jednej jednostki ED74, które – zgodnie z zapowiedziami przewoźnika – do końca 2025 r. mają zostać wyposażone w maszyny z przekąskami, podobne do tych w wagonach COMBO.
Przypomnijmy, że PKP Intercity podpisało umowę na modernizację 14
elektrycznych zespołów trakcyjnych ED74 z PESA Mińsk Mazowiecki w
czerwcu 2019 roku. Pierwsze z pojazdów zaczęły wozić pasażerów pod
koniec 2021 roku. Ostatnia zmodernizowana jednostka została odebrana przez przewoźnika w maju 2023 roku. Źródło: Kolejowy Portal
Komentarze
Prześlij komentarz