Ponad 140-kilometrowa trasa kolejowa pomiędzy Warszawą, CPK i Łodzią została podzielona na 12 odcinków, dla których spółka CPK przygotowuje oddzielne wnioski o decyzje lokalizacyjne, aby skierować je do Wojewody Mazowieckiego i Wojewody Łódzkiego. Dla odcinka między Warszawą a CPK przygotowano i złożono już 5 takich wniosków, natomiast dla odcinka między CPK a Łodzią – 3 z 7 planowanych. To milowy krok na drodze do połączenia szybką koleją Lotniska CPK z Łodzią i Warszawą już w 2032 roku. Na odcinku między Warszawą a Łodzią, który ma zostać oddany do użytku wraz z Lotniskiem CPK do końca 2032 roku, spółka posiada już komplet decyzji środowiskowych wydanych przez Regionalne Dyrekcje Ochrony Środowiska (RDOŚ) w Warszawie i Łodzi. Kolejnym etapem jest właśnie wydanie przez Wojewodę Mazowieckiego i Wojewodę Łódzkiego decyzji lokalizacyjnych. Po uzyskaniu decyzji lokalizacyjnych przyjdzie czas na wnioski o pozwolenia na budowę, z których pierwsze powinny zostać złożone jeszcze w tym roku. Zależy nam na sprawnym przeprowadzeniu tego procesu, aby jak najszybciej rozpocząć prace budowlane dla Kolei Dużych Prędkości między Warszawą a Łodzią. Odcinek szybkiej kolei pomiędzy Warszawą, Łodzią i Lotniskiem CPK jest bowiem kluczowym elementem naszej inwestycji i musi zostać ukończony do 2032 roku, czyli roku otwarcia lotniska. Na potrzeby opracowania dokumentacji projektowej dla linii kolejowej dużych prędkości między Warszawą a Łodzią spółka CPK otrzymała dofinansowanie z unijnego Instrumentu CEF „Łącząc Europę”. Właściciele nieruchomości zabudowanych znajdujących się na przebiegu linii Warszawa – CPK – Łódź zostali zaproszeni do udziału w Kolejowym Programie Dobrowolnych Nabyć (KPDN). W ramach tego programu spółka do tej pory nabyła 87 działek o łącznej powierzchni 82 hektarów. W sumie do KPDN właściciele zgłosili aż 196 działek spośród 206, które zostały zakwalifikowane. Dzięki budowie linii KDP Warszawa – Łódź skróci się czas przejazdu między Warszawą a Łodzią do ok. 40 minut (dziś to ok. 70 minut). Podróżni dojadą z Warszawy do Lotniska CPK w mniej niż 20 min. Po wybudowaniu całego „Y”, podróż z Poznania do Warszawy potrwa niecałe 1 godz. 40 min (zamiast obecnie ok. 2 godz. 20 min) i tyle samo z Warszawy do Wrocławia, czyli mniej niż połowę tego co obecnie. Lotnisko CPK ma zostać uruchomione pod koniec 2032 r. – równocześnie z odcinkiem KDP między Warszawą i Łodzią. Odcinki KDP z Łodzi przez Sieradz do Wrocławia i Poznania powinny zostać dopuszczone do ruchu do końca 2035 r. Wówczas domknięta zostanie 480-kilometrowa linia „Y”, która w całości jest na etapie projektowania i uzyskiwania zezwoleń.Źródło: cpk.pl
Ponad 140-kilometrowa trasa kolejowa pomiędzy Warszawą, CPK i Łodzią została podzielona na 12 odcinków, dla których spółka CPK przygotowuje oddzielne wnioski o decyzje lokalizacyjne, aby skierować je do Wojewody Mazowieckiego i Wojewody Łódzkiego. Dla odcinka między Warszawą a CPK przygotowano i złożono już 5 takich wniosków, natomiast dla odcinka między CPK a Łodzią – 3 z 7 planowanych. To milowy krok na drodze do połączenia szybką koleją Lotniska CPK z Łodzią i Warszawą już w 2032 roku. Na odcinku między Warszawą a Łodzią, który ma zostać oddany do użytku wraz z Lotniskiem CPK do końca 2032 roku, spółka posiada już komplet decyzji środowiskowych wydanych przez Regionalne Dyrekcje Ochrony Środowiska (RDOŚ) w Warszawie i Łodzi. Kolejnym etapem jest właśnie wydanie przez Wojewodę Mazowieckiego i Wojewodę Łódzkiego decyzji lokalizacyjnych. Po uzyskaniu decyzji lokalizacyjnych przyjdzie czas na wnioski o pozwolenia na budowę, z których pierwsze powinny zostać złożone jeszcze w tym roku. Zależy nam na sprawnym przeprowadzeniu tego procesu, aby jak najszybciej rozpocząć prace budowlane dla Kolei Dużych Prędkości między Warszawą a Łodzią. Odcinek szybkiej kolei pomiędzy Warszawą, Łodzią i Lotniskiem CPK jest bowiem kluczowym elementem naszej inwestycji i musi zostać ukończony do 2032 roku, czyli roku otwarcia lotniska. Na potrzeby opracowania dokumentacji projektowej dla linii kolejowej dużych prędkości między Warszawą a Łodzią spółka CPK otrzymała dofinansowanie z unijnego Instrumentu CEF „Łącząc Europę”. Właściciele nieruchomości zabudowanych znajdujących się na przebiegu linii Warszawa – CPK – Łódź zostali zaproszeni do udziału w Kolejowym Programie Dobrowolnych Nabyć (KPDN). W ramach tego programu spółka do tej pory nabyła 87 działek o łącznej powierzchni 82 hektarów. W sumie do KPDN właściciele zgłosili aż 196 działek spośród 206, które zostały zakwalifikowane. Dzięki budowie linii KDP Warszawa – Łódź skróci się czas przejazdu między Warszawą a Łodzią do ok. 40 minut (dziś to ok. 70 minut). Podróżni dojadą z Warszawy do Lotniska CPK w mniej niż 20 min. Po wybudowaniu całego „Y”, podróż z Poznania do Warszawy potrwa niecałe 1 godz. 40 min (zamiast obecnie ok. 2 godz. 20 min) i tyle samo z Warszawy do Wrocławia, czyli mniej niż połowę tego co obecnie. Lotnisko CPK ma zostać uruchomione pod koniec 2032 r. – równocześnie z odcinkiem KDP między Warszawą i Łodzią. Odcinki KDP z Łodzi przez Sieradz do Wrocławia i Poznania powinny zostać dopuszczone do ruchu do końca 2035 r. Wówczas domknięta zostanie 480-kilometrowa linia „Y”, która w całości jest na etapie projektowania i uzyskiwania zezwoleń.Źródło: cpk.pl
Komentarze
Prześlij komentarz