Koleje Wielkopolskie uruchomiły w te wakacje komercyjne połączenie z Poznania do Kołobrzegu. Przewoźnik ma też zgodę na kolejne takie pociągi, łączące Poznań z Trójmiastem, Ustką a także Świnoujściem i Międzyzdrojami, czy w przyszłym roku pociągi KW dojadą więc do kolejnych morskich kurortów? W te wakacje Koleje Wielkopolskie uruchomiły swoje pierwsze połączenie komercyjne, a więc pociąg Bursztynek, łączący Poznań z Kołobrzegiem. KW dociera do Kołobrzegu w soboty i niedziele przed południem i tego samego dnia wieczorem rusza w drogę powrotną do stolicy Wielkopolski. Szerzej o kursowaniu tego pociągu pisaliśmy tutaj. Jednocześnie nie jest to jedyny kurs komercyjny, realizowany w tzw. otwartym dostępie, jaki może uruchamiać KW. Przypomnijmy, że w ubiegłym roku przewoźnik złożył do Urzędu Transportu Kolejowego szereg wniosków o uruchomienie pociągów komercyjnych, łączących Poznań z kurortami - nadmorskimi oraz górskimi. KW zawnioskowały do UTK o możliwość uruchomienia połączeń w relacjach Poznań – Kołobrzeg, Poznań – Ustka, Poznań – Gdynia, Poznań – Świnoujście oraz Poznań – Szklarska Poręba. Spółka dość szybko otrzymała zgodę na uruchomienie pociągów z Poznania do Gdyni oraz z Poznania do Ustki, co miało miejscem latem ubiegłego roku. Jednocześnie w połowie lipca ubiegłego roku KW wycofały wniosek o uruchomienie pociągów do Szklarskiej Poręby. Znacznie dłużej (blisko rok) trwało za to wydawanie decyzji dla dwóch pozostałych kierunków, a więc dla pociągów z Poznania do Kołobrzegu oraz Poznania do Świnoujścia. KW otrzymały zgody na te połączenia z końcem kwietnia bieżącego roku i od razu zdecydowały się na uruchomienie w te wakacyjne wspomnianego już Bursztynka do Kołobrzegu. Obowiązujące zgody umożliwiają wielkopolskiemu przewoźnikowi kursowanie w wakacyjne weekendy do Kołobrzegu, Ustki, Gdyni i Świnoujścia do końca rozkładu jazdy 2028/2029. Ponadto spółka może też uruchomić pociągi komercyjne 15 sierpnia 2028 i 2029 roku. Kursy mają być realizowane pojazdami EN76 - popularne Elfy 1 generacji lub w razie zwiększonych potoków podwójnymi zestawieniami EN76. O kursach do Kołobrzegu piszemy tutaj, natomiast pociągi do Gdyni i Ustki szeroko opisywaliśmy w tym miejscu. Połączenie do Świnoujścia ma być realizowane z postojami na stacjach: Szamotuły, Wronki, Krzyż, Stargard, Międzyzdroje oraz Świnoujście. Oznacza to, że KW w drodze nad Bałtyk ominą Szczecin, co pozwoli zaoszczędzić przewoźnikowi sporo czasu - podróż z Poznania do Świnoujścia ma trwać zaledwie 3 godziny, co uczyni to połączenie najszybszym w tej relacji, szybszym nawet od ekspresu Błękitna Fala oraz Pendolino, uruchamianych przez PKP Intercity, choć oba pociągi zatrzymują się w Szczecinie. Takie możliwości mają KW, natomiast czy przewoźnik planuje skorzystanie z nich od przyszłego roku i czy pociągi spółki dojadą nie tylko do Kołobrzegu? – Obecnie analizowana jest ewentualna możliwość uruchomienia kolejnych połączeń w ramach otwartego dostępu. Natomiast na dzień dzisiejszy połączenia te (poza Kołobrzegiem) nie są uwzględnione w RJ 2025/2026 – mówi nam Dariusz Kaszyński, rzecznik prasowy Kolei Wielkopolskich, rozwiewając nadzieje pasażerów z Wielkopolski. Źródło: Rynek Kolejowy
Koleje Wielkopolskie uruchomiły w te wakacje komercyjne połączenie z Poznania do Kołobrzegu. Przewoźnik ma też zgodę na kolejne takie pociągi, łączące Poznań z Trójmiastem, Ustką a także Świnoujściem i Międzyzdrojami, czy w przyszłym roku pociągi KW dojadą więc do kolejnych morskich kurortów? W te wakacje Koleje Wielkopolskie uruchomiły swoje pierwsze połączenie komercyjne, a więc pociąg Bursztynek, łączący Poznań z Kołobrzegiem. KW dociera do Kołobrzegu w soboty i niedziele przed południem i tego samego dnia wieczorem rusza w drogę powrotną do stolicy Wielkopolski. Szerzej o kursowaniu tego pociągu pisaliśmy tutaj. Jednocześnie nie jest to jedyny kurs komercyjny, realizowany w tzw. otwartym dostępie, jaki może uruchamiać KW. Przypomnijmy, że w ubiegłym roku przewoźnik złożył do Urzędu Transportu Kolejowego szereg wniosków o uruchomienie pociągów komercyjnych, łączących Poznań z kurortami - nadmorskimi oraz górskimi. KW zawnioskowały do UTK o możliwość uruchomienia połączeń w relacjach Poznań – Kołobrzeg, Poznań – Ustka, Poznań – Gdynia, Poznań – Świnoujście oraz Poznań – Szklarska Poręba. Spółka dość szybko otrzymała zgodę na uruchomienie pociągów z Poznania do Gdyni oraz z Poznania do Ustki, co miało miejscem latem ubiegłego roku. Jednocześnie w połowie lipca ubiegłego roku KW wycofały wniosek o uruchomienie pociągów do Szklarskiej Poręby. Znacznie dłużej (blisko rok) trwało za to wydawanie decyzji dla dwóch pozostałych kierunków, a więc dla pociągów z Poznania do Kołobrzegu oraz Poznania do Świnoujścia. KW otrzymały zgody na te połączenia z końcem kwietnia bieżącego roku i od razu zdecydowały się na uruchomienie w te wakacyjne wspomnianego już Bursztynka do Kołobrzegu. Obowiązujące zgody umożliwiają wielkopolskiemu przewoźnikowi kursowanie w wakacyjne weekendy do Kołobrzegu, Ustki, Gdyni i Świnoujścia do końca rozkładu jazdy 2028/2029. Ponadto spółka może też uruchomić pociągi komercyjne 15 sierpnia 2028 i 2029 roku. Kursy mają być realizowane pojazdami EN76 - popularne Elfy 1 generacji lub w razie zwiększonych potoków podwójnymi zestawieniami EN76. O kursach do Kołobrzegu piszemy tutaj, natomiast pociągi do Gdyni i Ustki szeroko opisywaliśmy w tym miejscu. Połączenie do Świnoujścia ma być realizowane z postojami na stacjach: Szamotuły, Wronki, Krzyż, Stargard, Międzyzdroje oraz Świnoujście. Oznacza to, że KW w drodze nad Bałtyk ominą Szczecin, co pozwoli zaoszczędzić przewoźnikowi sporo czasu - podróż z Poznania do Świnoujścia ma trwać zaledwie 3 godziny, co uczyni to połączenie najszybszym w tej relacji, szybszym nawet od ekspresu Błękitna Fala oraz Pendolino, uruchamianych przez PKP Intercity, choć oba pociągi zatrzymują się w Szczecinie. Takie możliwości mają KW, natomiast czy przewoźnik planuje skorzystanie z nich od przyszłego roku i czy pociągi spółki dojadą nie tylko do Kołobrzegu? – Obecnie analizowana jest ewentualna możliwość uruchomienia kolejnych połączeń w ramach otwartego dostępu. Natomiast na dzień dzisiejszy połączenia te (poza Kołobrzegiem) nie są uwzględnione w RJ 2025/2026 – mówi nam Dariusz Kaszyński, rzecznik prasowy Kolei Wielkopolskich, rozwiewając nadzieje pasażerów z Wielkopolski. Źródło: Rynek Kolejowy
Komentarze
Prześlij komentarz