Czeski przewoźnik pasażerski Leo Express wystąpił do belgijskiego organu regulacyjnego z wnioskiem o zgodę na uruchomienie nocnego pociągu dalekobieżnego na trasie Bratysława – Ostenda. Nowe połączenie miałoby wystartować wraz z wejściem w życie rozkładu jazdy 13 grudnia 2026 roku. Zgodnie z planem pociągi będą kursować codziennie w obie strony, zatrzymując się łącznie na 49 stacjach. Rozkład jazdy zostanie skoordynowany z innymi trasami obsługiwanymi przez Leo Express, co umożliwi dogodne przesiadki – m.in. w Przerowie na pociągi do Pragi, Ostrawy, Krakowa i Koszyc. Nowa oferta będzie łączyć komfort podróży dziennej i nocnej. Składy mają być zestawiane z zmodernizowanych wagonów siedzących oraz wagonów sypialnych, a za trakcję odpowiadać będą nowoczesne lokomotywy wielosystemowe Siemens Vectron. Początkowo pociągi zaoferują około 450 miejsc, a od rozkładu jazdy 2029 roku ich liczba wzrośnie do 550. Ostateczna decyzja o dopuszczeniu połączenia do realizacji zależeć będzie od wyniku oceny jego wpływu na istniejące usługi innych przewoźników w Belgii. Leo Express podkreśla, że uruchomienie nowej trasy wpisuje się w strategię rozwoju oferty transgranicznej i zwiększania dostępności ekologicznych podróży kolejowych w Europie.Źródło: LeoExpress / Kurier Kolejowy
Czeski przewoźnik pasażerski Leo Express wystąpił do belgijskiego organu regulacyjnego z wnioskiem o zgodę na uruchomienie nocnego pociągu dalekobieżnego na trasie Bratysława – Ostenda. Nowe połączenie miałoby wystartować wraz z wejściem w życie rozkładu jazdy 13 grudnia 2026 roku. Zgodnie z planem pociągi będą kursować codziennie w obie strony, zatrzymując się łącznie na 49 stacjach. Rozkład jazdy zostanie skoordynowany z innymi trasami obsługiwanymi przez Leo Express, co umożliwi dogodne przesiadki – m.in. w Przerowie na pociągi do Pragi, Ostrawy, Krakowa i Koszyc. Nowa oferta będzie łączyć komfort podróży dziennej i nocnej. Składy mają być zestawiane z zmodernizowanych wagonów siedzących oraz wagonów sypialnych, a za trakcję odpowiadać będą nowoczesne lokomotywy wielosystemowe Siemens Vectron. Początkowo pociągi zaoferują około 450 miejsc, a od rozkładu jazdy 2029 roku ich liczba wzrośnie do 550. Ostateczna decyzja o dopuszczeniu połączenia do realizacji zależeć będzie od wyniku oceny jego wpływu na istniejące usługi innych przewoźników w Belgii. Leo Express podkreśla, że uruchomienie nowej trasy wpisuje się w strategię rozwoju oferty transgranicznej i zwiększania dostępności ekologicznych podróży kolejowych w Europie.Źródło: LeoExpress / Kurier Kolejowy
Komentarze
Prześlij komentarz