LTG Infra, spółka infrastrukturalna Grupy LTG odpowiedzialna za realizację projektu Rail Baltica na Litwie, podpisała trzy kontrakty o łącznej wartości 235 mln euro. Umowy obejmują prace na odcinku o długości 77 km, które przyspieszą rozwój kolei dużych prędkości i wzmocnią połączenia Litwy z Unią Europejską.
Zakres inwestycji obejmuje m.in.:
-
budowę 10 km torów pomiędzy Šveicariją a Žeimiai, realizowaną przez konsorcjum Leonhard Weiss International (Niemcy) i Leonhard Weiss OÜ (Estonia),
-
wykonanie 18,9 km nasypu kolejowego od Kowna do Šveicariji,
-
budowę 8,5 km torów wraz z obiektami inżynieryjnymi przez spółkę AB HISK,
-
realizację odcinka o długości 10,4 km przez konsorcjum UAB Fegda i UAB Tilsta.
– Każdy metr europejskiej linii kolejowej, który kładziemy, to krok naprzód w przyszłość Litwy. Witamy przyspieszający postęp projektu Rail Baltica w kierunku Panevėžys i kontynuujemy naszą ścisłą współpracę z partnerami. Kładziemy nie tylko stal – budujemy silne połączenie z Europą, które przyczyni się do rozwoju naszej gospodarki, zwiększy bezpieczeństwo i otworzy nowe możliwości dla całego regionu – podkreślił Eugenijus Sabutis, minister transportu i komunikacji Litwy.
Z kolei Egidijus Lazauskas, prezes LTG Group, zaznaczył, że pomyślne podpisanie i realizacja trzech głównych kontraktów przyspieszy rozwój infrastruktury Rail Baltica na Litwie, przybliżając kraj do pełnej integracji z europejską siecią kolejową.
Rail Baltica to strategiczny projekt, który połączy kraje bałtyckie z europejską siecią kolejową w standardzie toru 1435 mm, umożliwiając szybkie połączenia pasażerskie i sprawny transport towarów między Kownem, Łotwą, Polską oraz, poprzez transport morski, ze Szwecją. Źródło: railway-international.com
Komentarze
Prześlij komentarz