![]() |
Lokomotywa EU160 Griffin |
PKP Intercity planuje zakup wagonów sterowniczych, które umożliwią tworzenie składów push-pull z nowymi wagonami od FPS H. Cegielski oraz lokomotywami Griffin 200 od Newagu. W celu realizacji tego projektu powstanie konsorcjum składające się z obu producentów oraz przewoźnika. Prezes PKP Intercity, Janusz Malinowski, potwierdził, że temat jest aktualny, choć nie jest to obecnie priorytet. Priorytetem jest realizacja kontraktu na 300 wagonów przez FPS H. Cegielski. Rozmowy między zespołami roboczymi obu firm są w toku.
Lokomotywy Griffin 200 w służbie PKP Intercity
PKP Intercity rozpoczęło integrację lokomotyw Griffin 200, wyprodukowanych przez polską firmę NEWAG, do swojej floty. Pierwsze dziewięć jednostek zostało już dostarczonych i są one zdolne do osiągania prędkości do 200 km/h. Te wielosystemowe lokomotywy są przeznaczone do eksploatacji na zmodernizowanych trasach kolejowych.
Nowe wagony od FPS H. Cegielski
PKP Intercity podpisało umowę z FPS H. Cegielski na dostawę 300 nowych wagonów, z możliwością rozszerzenia zamówienia o kolejne 150 sztuk. Wagony te mają być kompatybilne z lokomotywami Griffin 200 i będą stanowić integralną część składu push-pull.
Konsorcjum dla składu push-pull
Aby zrealizować projekt składów push-pull, powstanie konsorcjum składające się z PKP Intercity, FPS H. Cegielski oraz Newag. Celem jest stworzenie nowoczesnego taboru, który poprawi komfort podróży i efektywność operacyjną. Rozmowy między zespołami roboczymi obu firm są w toku.
Źródło: Rynek Kolejowy/Raiway Pro/RailMarket
Komentarze
Prześlij komentarz