Produkcja lokomotyw EffiShunter 1000 zbliża się do symbolicznej granicy 100 egzemplarzy

© Dalibor Palko / CZ LOKO

CZ LOKO, realizując kolejne zamówienia, konsekwentnie rozwija program swojego flagowego spalinowo-elektrycznego modelu, którego historia rozpoczęła się w 2017 roku od jednostki 744.101. Od tamtej pory EffiShuntery 1000 trafiły już do wielu krajów Europy – m.in. Włoch, Szwecji, Norwegii, Słowenii, na Węgry oraz do Czech. Najświeższe zamówienie złożyła spółka Elektrizace železnic Praha, która zdecydowała się na siedem lokomotyw. Będą one wykorzystywane głównie do obsługi transportu sprzętu w ramach projektów elektryfikacji linii kolejowych. Wszystkie jednostki zostaną wyposażone w pokładowe systemy ETCS, zgodne z rosnącymi wymaganiami bezpieczeństwa na europejskiej sieci głównej. Wśród najnowszych dostaw znalazła się lokomotywa 744.208, ukończona w tym tygodniu w zakładzie CZ LOKO w Jihlavie. To już drugi EffiShunter 1000 we flocie węgierskiej firmy chemicznej BorsodChem w Kazincbarcika. Maszyna przystosowana jest do pracy w zamkniętym systemie przemysłowym – posiada półautomatyczne sprzęgi i zakładowy system radiowy, lecz nie ma urządzeń wymaganych do eksploatacji na sieci publicznej. 
 
© Dalibor Palko / CZ LOKO

 Kolejny nowy egzemplarz – 744.209 – został przekazany czeskiej firmie Čepro. To druga lokomotywa tego typu w barwach spółki, obok jednostki obsługującej bocznicę w Loukovie. Nowa maszyna trafi do magazynu paliw w Šlapanovie. Obie lokomotywy zostały przygotowane konstrukcyjnie do późniejszego doposażenia w system ETCS, jeśli dostęp do krajowej sieci kolejowej będzie tego wymagał.Tymczasem druga jednostka dla włoskiegoTrasporto Ferroviario Toscano (TFT), 744.186, również została sfinalizowana. Lokomotywa będzie działać w regionie Toskanii, głównie w zakresie przewozów towarowych, ale może być również przypisana do obowiązków pasażerskich. Źródło: RailMarket
 

Komentarze