Rock Rail oraz Infracapital Partners sfinansują nową flotę 19 akumulatorowo-elektrycznych zespołów trakcyjnych (BEMU) dla DB Regio. Pojazdy wyprodukowane przez Stadlera trafią do eksploatacji w grudniu 2028 roku w ramach projektu Mittelthüringer Akku-Netz (MAN). Zawarta umowa obejmuje 15-letni leasing i zakłada realizację około 3,6 miliona pociągokilometrów rocznie, wspierając rozwój zrównoważonego transportu regionalnego w Niemczech. Nowa inwestycja poszerza portfolio Rock Rail w Niemczech, które obejmuje już m.in. tabor dla sieci Leipzig S-Bahn oraz Main-Weser-Bahn. Współpraca z DB Regio podkreśla rosnące znaczenie modelu leasingu długoterminowego w finansowaniu nowoczesnego taboru pasażerskiego. – „To kolejny ważny krok w kierunku transformacji transportu kolejowego w Niemczech. Dzięki wykorzystaniu technologii BEMU pasażerowie zyskają nowoczesny, komfortowy i niskoemisyjny tabor, a DB Regio stabilne i przewidywalne warunki eksploatacji” – podkreślił przedstawiciel Rock Rail. Zaangażowanie Infracapital w projekt odzwierciedla kontynuację inwestycji w strategiczne europejskie aktywa transportowe, podczas gdy Rock Rail pełni rolę leasingodawcy i zarządcy aktywów. (RailMarket)
Rock Rail oraz Infracapital Partners sfinansują nową flotę 19 akumulatorowo-elektrycznych zespołów trakcyjnych (BEMU) dla DB Regio. Pojazdy wyprodukowane przez Stadlera trafią do eksploatacji w grudniu 2028 roku w ramach projektu Mittelthüringer Akku-Netz (MAN). Zawarta umowa obejmuje 15-letni leasing i zakłada realizację około 3,6 miliona pociągokilometrów rocznie, wspierając rozwój zrównoważonego transportu regionalnego w Niemczech. Nowa inwestycja poszerza portfolio Rock Rail w Niemczech, które obejmuje już m.in. tabor dla sieci Leipzig S-Bahn oraz Main-Weser-Bahn. Współpraca z DB Regio podkreśla rosnące znaczenie modelu leasingu długoterminowego w finansowaniu nowoczesnego taboru pasażerskiego. – „To kolejny ważny krok w kierunku transformacji transportu kolejowego w Niemczech. Dzięki wykorzystaniu technologii BEMU pasażerowie zyskają nowoczesny, komfortowy i niskoemisyjny tabor, a DB Regio stabilne i przewidywalne warunki eksploatacji” – podkreślił przedstawiciel Rock Rail. Zaangażowanie Infracapital w projekt odzwierciedla kontynuację inwestycji w strategiczne europejskie aktywa transportowe, podczas gdy Rock Rail pełni rolę leasingodawcy i zarządcy aktywów. (RailMarket)
Komentarze
Prześlij komentarz