Europejska Agencja Kolejowa (ERA) oraz Federalny Urząd Kolejowy Niemiec (EBA) potwierdziły, że pociąg Talgo 230, znany również jako ICE L (Intercity Express Low-floor), uzyskał niezbędne zatwierdzenia techniczne do eksploatacji. Tym samym nowa generacja pociągów hiszpańskiego producenta posiada już dwa kluczowe certyfikaty, umożliwiające jej wejście na rynek niemiecki oraz europejski. Pierwsze zamówienie Deutsche Bahn na 23 jednostki Talgo 230 złożono w 2019 roku, a później zwiększono je do maksymalnie 100 pociągów. Poza Niemcami, 16 egzemplarzy zakupiły również koleje duńskie – Danske Statsbaner (DSB). Platforma Talgo 230 jest przystosowana do rozwijania prędkości komercyjnej do 230 km/h, a także wyposażona w nowoczesne systemy hamowania i przyspieszania, co czyni ją idealną propozycją dla krajów o dużej gęstości zaludnienia, silnej urbanizacji oraz gęstej sieci kolejowej. Pociągi ICE L oraz EC (EuroCity) wyróżniają się modułową konstrukcją oraz wysokim poziomem interoperacyjności. Producent uzyskał autoryzację dla różnych konfiguracji składów – od 9 do 21 wagonów – które mogą być ciągnięte przez różne typy lokomotyw, co znacząco zwiększa ich uniwersalność. Talgo 230 zaprojektowano z myślą o obsłudze połączeń międzynarodowych. W związku z tym trwają procesy certyfikacyjne i autoryzacyjne w kolejnych krajach – w Austrii, Holandii oraz w Szwajcarii (jedynie dla stacji granicznej w Bazylei). Oczekuje się, że zatwierdzenia te zostaną wydane w najbliższym czasie, co otworzy nowe możliwości dla rozwoju europejskiej mobilności kolejowej. Źródło: Railway News
Europejska Agencja Kolejowa (ERA) oraz Federalny Urząd Kolejowy Niemiec (EBA) potwierdziły, że pociąg Talgo 230, znany również jako ICE L (Intercity Express Low-floor), uzyskał niezbędne zatwierdzenia techniczne do eksploatacji. Tym samym nowa generacja pociągów hiszpańskiego producenta posiada już dwa kluczowe certyfikaty, umożliwiające jej wejście na rynek niemiecki oraz europejski. Pierwsze zamówienie Deutsche Bahn na 23 jednostki Talgo 230 złożono w 2019 roku, a później zwiększono je do maksymalnie 100 pociągów. Poza Niemcami, 16 egzemplarzy zakupiły również koleje duńskie – Danske Statsbaner (DSB). Platforma Talgo 230 jest przystosowana do rozwijania prędkości komercyjnej do 230 km/h, a także wyposażona w nowoczesne systemy hamowania i przyspieszania, co czyni ją idealną propozycją dla krajów o dużej gęstości zaludnienia, silnej urbanizacji oraz gęstej sieci kolejowej. Pociągi ICE L oraz EC (EuroCity) wyróżniają się modułową konstrukcją oraz wysokim poziomem interoperacyjności. Producent uzyskał autoryzację dla różnych konfiguracji składów – od 9 do 21 wagonów – które mogą być ciągnięte przez różne typy lokomotyw, co znacząco zwiększa ich uniwersalność. Talgo 230 zaprojektowano z myślą o obsłudze połączeń międzynarodowych. W związku z tym trwają procesy certyfikacyjne i autoryzacyjne w kolejnych krajach – w Austrii, Holandii oraz w Szwajcarii (jedynie dla stacji granicznej w Bazylei). Oczekuje się, że zatwierdzenia te zostaną wydane w najbliższym czasie, co otworzy nowe możliwości dla rozwoju europejskiej mobilności kolejowej. Źródło: Railway News
Komentarze
Prześlij komentarz