W sierpniu 2025 roku do Republiki Czeskiej dotarł pociąg Talgo VI, który będzie poddawany próbom na torze doświadczalnym VUZ Velim. Skład, złożony z 13 wagonów, został przekazany przez hiszpańskiego przewoźnika Renfe dla jego czeskiej spółki zależnej – Leo Express.
Jednostka powstała z wagonów wycofanych z eksploatacji na trasie Madryt – Algeciras, zgodnie ze zmianami rozkładu jazdy wprowadzonymi w grudniu 2024 roku.
Testy w Velim mają na celu sprawdzenie kluczowych parametrów technicznych w warunkach zbliżonych do eksploatacji liniowej. Obejmują one m.in.:
-
ocenę osiągów pociągu przy prędkościach do 200 km/h na dużym torze,
-
weryfikację kompatybilności z europejskim systemem sterowania ruchem kolejowym ETCS,
-
badania funkcjonowania systemu łączności GSM-R.
Próby w Czechach to istotny krok w kierunku ewentualnego wprowadzenia zmodernizowanych składów Talgo VI do ruchu komercyjnego w Europie Środkowej.Źródło: vladanfoto.cz / Kurier Kolejowy
Komentarze
Prześlij komentarz