![]() |
© GB Raifreight |
GB Railfreight (GBRf) wprowadziła do eksploatacji lokomotywę 66316, finalizując tym samym program konwersji jednostek leasingowanych od Akiem. Lokomotywa klasy 66/3, przygotowana do jazdy w Wielkiej Brytanii w zakładach EMD Longport po przybyciu z kontynentu, przeszła pełną modernizację techniczną i dostosowanie do krajowych standardów. Prace obejmowały gruntowny remont silnika, wymianę kluczowych komponentów, takich jak turbosprężarka, alternator, sprężarka i łożyska, a także przeróbkę wału korbowego. Lokomotywa została również wyposażona w systemy GSM-R i TPWS4, klimatyzację oraz pasywne rozwiązania redukcji hałasu, co umożliwia jej pełną eksploatację na brytyjskiej sieci kolejowej. 66316, pierwotnie dostarczona w barwach HHPI, obecnie nosi tymczasowy branding GBRf i zostanie wykorzystana podczas nadchodzącego sezonu RHTT (Rain, Heat, and Track Treatment). Pełne przemalowanie jednostki zaplanowane jest na późniejszy termin. Program konwersji został ogłoszony w 2023 roku, kiedy GBRf podpisało z Akiem 10-letnią umowę leasingową o wartości około 25 mln GBP (29,3 mln EUR). Kontrakt objął transfer i modernizację 11 lokomotyw klas 66 i 77 z Europy kontynentalnej. Wszystkie jednostki zostały przystosowane w zakładach EMD w Doncaster i Longport, a dostawy zakończono w maju 2024 roku. Nowe lokomotywy zostały rozdzielone pomiędzy kluczowe segmenty przewozów, w tym intermodalne, energetyczne, budowlane, infrastrukturalne oraz logistykę odpadów. Dzięki temu GBRf zyskała większą elastyczność operacyjną, zarówno w ruchu codziennym, jak i w okresach sezonowych, takich jak jesienne prace RHTT. Wprowadzenie do ruchu 66316 oznacza zakończenie integracji lokomotyw Akiem z flotą GBRf. Jednostki te uzupełniają istniejący park trakcyjny przewoźnika i stanowią pomost do przyszłych inwestycji, w tym planowanego wdrożenia nowoczesnej klasy 99. (RailMarket)
Komentarze
Prześlij komentarz