Alstom i ČD Cargo świętują dostawę 20. lokomotywy Traxx Universal


Alstom, globalny lider w dziedzinie inteligentnej i zrównoważonej mobilności, oraz przewoźnik ČD Cargo ogłosili ważny kamień milowy w ramach wieloletniej współpracy. Podczas obchodów Dnia Kolei w Nymburku, 20 września, zaprezentowano lokomotywę wielosystemową Traxx Universal (nr 388.020) – dwudziestą z sześćdziesięciu zamówionych przez czeskiego operatora. Z tej okazji lokomotywa otrzymała specjalną okleinę z hasłem „ČD Cargo silniejsze w Europie dzięki Alstom”. – Hasło widniejące na lokomotywie w pełni oddaje naszą wieloletnią współpracę z ČD Cargo – powiedział Dan Kurucz, Dyrektor Zarządzający Alstom Czech Republic. Dostawy Traxx Universal rozpoczęły się w 2021 roku i będą kontynuowane do lat 2026–2027. Tegorocznym przełomem było uzyskanie dopuszczenia do eksploatacji lokomotywy z najnowszym oprogramowaniem Europejskiego Systemu Sterowania Pociągiem (ETCS), które stopniowo wdrażane jest we wszystkich maszynach. – Lokomotywy Traxx Universal są kluczowe dla naszej ekspansji międzynarodowej. Do tej pory przejechały ponad 8 milionów kilometrów i przewiozły miliony ton towarów w Niemczech pod licencją ČD Cargo. Dzisiejsza prezentacja to nie tylko sukces taborowy, ale także święto naszej wieloletniej współpracy z Alstom. Dzięki wsparciu zespołu Alstom z Czech, Niemiec, Szwajcarii i Francji, możemy dziś mówić o pełnej interoperacyjności lokomotyw Traxx z aktywnym systemem ETCS – podkreślił Tomáš Tóth, prezes zarządu ČD Cargo. Lokomotywy Traxx Universal zostały zaprojektowane do pracy w Czechach, Niemczech, Austrii, Polsce, na Węgrzech i Słowacji, a część floty ma rozszerzone dopuszczenia również w Słowenii, Chorwacji i Serbii, co pozwala na eksploatację w dziewięciu krajach Europy. Opcjonalny moduł „last mile” umożliwia poruszanie się na krótkich odcinkach bez zasilania trakcyjnego. Pojazdy osiągają prędkość do 160 km/h w ruchu towarowym, charakteryzują się przewidywaną żywotnością co najmniej 30 lat oraz zapewniają wysoką efektywność energetyczną i niskie koszty utrzymania dzięki wydłużonym okresom międzyprzeglądowym.

Komentarze