Alstom ogłosił, że system ETCS EbiCab 2000 został oficjalnie zatwierdzony dla lokomotyw Traxx Universal, co otwiera nowe możliwości dla czeskich przewoźników towarowych, takich jak ČD Cargo i RegioJet. Dzięki wdrożeniu rozwiązania w wersji VR01.5 możliwe stają się płynne i bezpieczne operacje transgraniczne na wielu europejskich korytarzach. Europejski System Sterowania Pociągiem (ETCS) w wersji Baseline 3 zwiększa bezpieczeństwo, interoperacyjność i efektywność ruchu kolejowego. Zatwierdzenie obejmuje m.in. Niemcy, Austrię, Polskę, Czechy, Słowację, Luksemburg, Węgry, Chorwację, Słowenię i Serbię. Co istotne, system pozwala również na prowadzenie ruchu wyłącznie w oparciu o ETCS w Austrii – na liniach klasy B z podwójnym wyposażeniem. – Ruch transgraniczny jest bardzo ważny dla transportu towarowego w Europie. Dzięki w pełni zatwierdzonej wersji VR01.5 nasi klienci mogą nadal obsługiwać lokomotywy w kluczowych korytarzach europejskich. To ważny krok nie tylko dla Alstom, ale dla całej interoperacyjności kolei w Europie – powiedział Dan Kurucz, dyrektor zarządzający Alstom na Czechy i Słowację. ČD Cargo i RegioJet otrzymały homologację dla swoich lokomotyw serii 388. Pierwsze 13 lokomotyw dostarczonych do RegioJet (numery 388 219–231) zostało wyposażonych w oprogramowanie VR01.5. Sześć z nich z powodzeniem eksploatowane jest już na sieci czeskiej, a pozostałe – posiadające międzynarodową homologację – stopniowo wchodzą do obsługi połączeń transgranicznych. Flota Traxx Class 388 eksploatowana przez ČD Cargo i RegioJet, dotychczas oparta na oprogramowaniu VR01.2 umożliwiającym jazdę bez ETCS, zostanie sukcesywnie zmodernizowana do wersji VR01.5. Ponadto, pojazdy serii 386 należące do Metrans zostaną wyposażone w system pokładowy Onvia Cab (dawniej Atlas). Dzięki tym inwestycjom czescy przewoźnicy znacząco zwiększą swoją elastyczność i konkurencyjność na europejskim rynku transportu kolejowego. (RailMarket)
Alstom ogłosił, że system ETCS EbiCab 2000 został oficjalnie zatwierdzony dla lokomotyw Traxx Universal, co otwiera nowe możliwości dla czeskich przewoźników towarowych, takich jak ČD Cargo i RegioJet. Dzięki wdrożeniu rozwiązania w wersji VR01.5 możliwe stają się płynne i bezpieczne operacje transgraniczne na wielu europejskich korytarzach. Europejski System Sterowania Pociągiem (ETCS) w wersji Baseline 3 zwiększa bezpieczeństwo, interoperacyjność i efektywność ruchu kolejowego. Zatwierdzenie obejmuje m.in. Niemcy, Austrię, Polskę, Czechy, Słowację, Luksemburg, Węgry, Chorwację, Słowenię i Serbię. Co istotne, system pozwala również na prowadzenie ruchu wyłącznie w oparciu o ETCS w Austrii – na liniach klasy B z podwójnym wyposażeniem. – Ruch transgraniczny jest bardzo ważny dla transportu towarowego w Europie. Dzięki w pełni zatwierdzonej wersji VR01.5 nasi klienci mogą nadal obsługiwać lokomotywy w kluczowych korytarzach europejskich. To ważny krok nie tylko dla Alstom, ale dla całej interoperacyjności kolei w Europie – powiedział Dan Kurucz, dyrektor zarządzający Alstom na Czechy i Słowację. ČD Cargo i RegioJet otrzymały homologację dla swoich lokomotyw serii 388. Pierwsze 13 lokomotyw dostarczonych do RegioJet (numery 388 219–231) zostało wyposażonych w oprogramowanie VR01.5. Sześć z nich z powodzeniem eksploatowane jest już na sieci czeskiej, a pozostałe – posiadające międzynarodową homologację – stopniowo wchodzą do obsługi połączeń transgranicznych. Flota Traxx Class 388 eksploatowana przez ČD Cargo i RegioJet, dotychczas oparta na oprogramowaniu VR01.2 umożliwiającym jazdę bez ETCS, zostanie sukcesywnie zmodernizowana do wersji VR01.5. Ponadto, pojazdy serii 386 należące do Metrans zostaną wyposażone w system pokładowy Onvia Cab (dawniej Atlas). Dzięki tym inwestycjom czescy przewoźnicy znacząco zwiększą swoją elastyczność i konkurencyjność na europejskim rynku transportu kolejowego. (RailMarket)
Komentarze
Prześlij komentarz