Belgia dopuszcza do eksploatacji pierwszą lokomotywę z programową platformą bezpieczeństwa


Belgijskie władze kolejowe zatwierdziły do eksploatacji pierwszą lokomotywę HLD77 wyposażoną w programową platformę bezpieczeństwa opracowaną przez The Signalling Company (TSC). To przełomowe wydarzenie otwiera drogę do nowej generacji lokomotyw, które można łatwo modernizować poprzez aktualizacje oprogramowania i dostosowywać do przyszłych europejskich standardów sygnalizacji. Innowacyjna platforma RailOS® i iEVC® obsługuje obecnie belgijski system bezpieczeństwa TBL1+. Dzięki modułowej budowie możliwe będzie szybkie i ekonomiczne wdrożenie kolejnych rozwiązań, w tym Europejskiego Systemu Sterowania Pociągiem (ETCS), co umożliwi bezproblemową eksploatację lokomotyw w Belgii, Niemczech, Holandii i Luksemburgu. – Możliwość uruchomienia floty z wieloma krajowymi systemami bezpieczeństwa i ETCS na jednej platformie pozwala nam na elastyczność w rozmieszczaniu naszych lokomotyw w różnych krajach. Platforma TSC zrywa z tradycyjnym paradygmatem kosztów pokładowych systemów bezpieczeństwa. Cieszę się, że widzimy innowacje w przystępnej cenie, co jest ważnym krokiem dla Lineas i całego sektora – powiedział François Alban, dyrektor operacyjny Lineas, największego prywatnego operatora kolejowego w Europie. Decyzja belgijskich władz jest wynikiem rygorystycznego programu walidacyjnego prowadzonego przez inżynierów TSC w Brukseli. Kompaktowa i energooszczędna platforma została zaprojektowana z myślą o modernizacjach i obsłudze zarówno ETCS, jak i różnych krajowych systemów bezpieczeństwa w ramach jednej jednostki. Dzięki temu rozwiązaniu Lineas zyskuje praktyczną ścieżkę do modernizacji floty HLD77, redukcji kosztów utrzymania oraz przygotowania się do mobilności międzynarodowej. Źródło: RailMarket

Komentarze