České dráhy rozpoczęły próbną eksploatację najnowocześniejszych lokomotyw Siemens Vectron MS, które mogą osiągać prędkość maksymalną 230 km/h. Pierwszy pojazd poprowadził w środę, 24 września, pociąg ekspresowy R 885 Slovácký w relacji z praskiego dworca głównego. Do testów w Czechach skierowano obecnie osiem lokomotyw, które będą obsługiwały wybrane połączenia ekspresowe i dalekobieżne. Jesienią jednostki zostaną sprawdzone także na liniach w Austrii, m.in. na nowo otwartej magistrali Koralmbahn, gdzie możliwe będzie pełne wykorzystanie ich prędkości konstrukcyjnej. W 2025 roku do floty ČD sukcesywnie trafi dwadzieścia kolejnych pojazdów, a od stycznia 2026 r. zakład Siemens Mobility w Monachium-Allach będzie przekazywał cztery nowe lokomotywy miesięcznie. Zamówienie obejmuje łącznie 50 wielosystemowych Vectronów oraz ich pełną obsługę serwisową przez okres 15 lat. Vectrony Siemens cieszą się dużym zainteresowaniem w całej Europie. Na koniec lipca 2025 r. zamówionych było już ponad 2290 egzemplarzy tej serii, co czyni je jednymi z najpopularniejszych nowoczesnych lokomotyw elektrycznych na kontynencie. Źródło: Kolejowy Portal
České dráhy rozpoczęły próbną eksploatację najnowocześniejszych lokomotyw Siemens Vectron MS, które mogą osiągać prędkość maksymalną 230 km/h. Pierwszy pojazd poprowadził w środę, 24 września, pociąg ekspresowy R 885 Slovácký w relacji z praskiego dworca głównego. Do testów w Czechach skierowano obecnie osiem lokomotyw, które będą obsługiwały wybrane połączenia ekspresowe i dalekobieżne. Jesienią jednostki zostaną sprawdzone także na liniach w Austrii, m.in. na nowo otwartej magistrali Koralmbahn, gdzie możliwe będzie pełne wykorzystanie ich prędkości konstrukcyjnej. W 2025 roku do floty ČD sukcesywnie trafi dwadzieścia kolejnych pojazdów, a od stycznia 2026 r. zakład Siemens Mobility w Monachium-Allach będzie przekazywał cztery nowe lokomotywy miesięcznie. Zamówienie obejmuje łącznie 50 wielosystemowych Vectronów oraz ich pełną obsługę serwisową przez okres 15 lat. Vectrony Siemens cieszą się dużym zainteresowaniem w całej Europie. Na koniec lipca 2025 r. zamówionych było już ponad 2290 egzemplarzy tej serii, co czyni je jednymi z najpopularniejszych nowoczesnych lokomotyw elektrycznych na kontynencie. Źródło: Kolejowy Portal
Komentarze
Prześlij komentarz