Kolej coraz szybsza i mocniejsza – PLK podnosi parametry infrastruktury


W ciągu ostatnich 12 miesięcy PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. znacząco poprawiły parametry techniczne sieci kolejowej w Polsce. Pociągi pasażerskie przyspieszyły na torach o długości blisko 1700 km, a towarowe na prawie 1900 km. Na ponad 2160 km zwiększono również dopuszczalne naciski osi taboru do maksymalnego poziomu 221 kN, co umożliwia kursowanie cięższych składów. – Systematyczne modernizacje i prace utrzymaniowe sprawiają, że potencjał polskiej kolei stale rośnie. Zyskują zarówno pasażerowie, jak i przewoźnicy towarowi – podkreśla Rafał Wilgusiak z biura prasowego PKP PLK. Dzięki inwestycjom czas przejazdu pociągów pasażerskich ulega skróceniu, a punktualność wzrasta. Wyższe prędkości obowiązują m.in. na trasach Warszawa – Katowice, Warszawa – Terespol, Warszawa – Poznań, Warszawa – Kraków, a także na odcinkach Poznań – Szczecin, Suwałki – Trakiszki, Lublin – Przeworsk czy Katowice – Legnica. To oznacza lepszy dostęp do komunikacji kolejowej i większy komfort podróży, również dla mieszkańców mniejszych miejscowości. Równolegle kolej towarowa zyskuje na konkurencyjności. Poprawa prędkości i zwiększenie dopuszczalnych nacisków osi umożliwiają sprawniejsze przewozy na głównych korytarzach, m.in. Poznań – Szczecin, Chorzów – Tczew, Wrocław – Międzylesie czy Warszawa – Białystok. Dzięki temu transport kolejowy staje się bardziej efektywny i stanowi coraz mocniejszą alternatywę dla transportu drogowego. Podnoszenie parametrów linii kolejowych wpisuje się w strategię zrównoważonego transportu w Polsce i przyczynia się do rozwoju społeczno-gospodarczego kraju. Źródło: Na Kolei

Komentarze