Lokomotywa wodorowa SM42-6Dn była eksploatowana przez cztery dni między 4 a 7 września 2025 r. na torach przemysłowych w okolicach Lubina, Rudnej i Polkowic. POL-MIEDŹ TRANS przeprowadził testy eksploatacyjne lokomotywy zasilanej wodorem z PESABydgoszcz, wykorzystując własną infrastrukturę kolejową na Dolnym Śląsku. Lokomotywa obsługiwała regularne ładunki przemysłowe, w tym rudę miedzi, koncentrat i piasek. Testy miały na celu ocenę wydajności w ciężkich warunkach, w tym manewrowania i ciągnięcia, a także zużycia paliwa i podstawowego bezpieczeństwa pracy. Testowany pojazd to wodorowa wersja lokomotywy SM42, wyposażona w dwa wodorowe ogniwa paliwowe o mocy 85 kW i cztery silniki trakcyjne o mocy 180 kW. Lokomotywa posiada również zdalne sterowanie radiowe i autonomiczne funkcje manewrowe, z centralną kabiną i czujnikami wykrywania przeszkód jako częścią systemu bezpieczeństwa. POL-MIEDŹ TRANS posiada obecnie flotę 65 lokomotyw spalinowych i elektrycznych. Według firmy, jednostki te są odpowiedzialne za emisję 176 ton CO₂ miesięcznie. Prototyp wodorowy został wprowadzony w ramach trwających rozważań nad zmniejszeniem emisji w całej logistyce wewnętrznej grupy. Lokomotywa SM42-6Dn przeszła wcześniej testy na rynkach skandynawskich, a następnie została przeniesiona do Polski w celu oceny w krajowych warunkach przemysłowych. Lokomotywa została wyprodukowana przez PESA Bydgoszcz SA i jest przeznaczona do zastosowań manewrowych i przemysłowych, a nie do eksploatacji na liniach głównych. Program badań koordynowała spółka POL-MIEDŹ TRANS, wchodząca w skład grupy kapitałowej KGHM Polska Miedź SA. Wyniki badań posłużą do wewnętrznych analiz grupy dotyczących przyszłych kierunków inwestycyjnych. (RailMarket)
Lokomotywa wodorowa SM42-6Dn była eksploatowana przez cztery dni między 4 a 7 września 2025 r. na torach przemysłowych w okolicach Lubina, Rudnej i Polkowic. POL-MIEDŹ TRANS przeprowadził testy eksploatacyjne lokomotywy zasilanej wodorem z PESABydgoszcz, wykorzystując własną infrastrukturę kolejową na Dolnym Śląsku. Lokomotywa obsługiwała regularne ładunki przemysłowe, w tym rudę miedzi, koncentrat i piasek. Testy miały na celu ocenę wydajności w ciężkich warunkach, w tym manewrowania i ciągnięcia, a także zużycia paliwa i podstawowego bezpieczeństwa pracy. Testowany pojazd to wodorowa wersja lokomotywy SM42, wyposażona w dwa wodorowe ogniwa paliwowe o mocy 85 kW i cztery silniki trakcyjne o mocy 180 kW. Lokomotywa posiada również zdalne sterowanie radiowe i autonomiczne funkcje manewrowe, z centralną kabiną i czujnikami wykrywania przeszkód jako częścią systemu bezpieczeństwa. POL-MIEDŹ TRANS posiada obecnie flotę 65 lokomotyw spalinowych i elektrycznych. Według firmy, jednostki te są odpowiedzialne za emisję 176 ton CO₂ miesięcznie. Prototyp wodorowy został wprowadzony w ramach trwających rozważań nad zmniejszeniem emisji w całej logistyce wewnętrznej grupy. Lokomotywa SM42-6Dn przeszła wcześniej testy na rynkach skandynawskich, a następnie została przeniesiona do Polski w celu oceny w krajowych warunkach przemysłowych. Lokomotywa została wyprodukowana przez PESA Bydgoszcz SA i jest przeznaczona do zastosowań manewrowych i przemysłowych, a nie do eksploatacji na liniach głównych. Program badań koordynowała spółka POL-MIEDŹ TRANS, wchodząca w skład grupy kapitałowej KGHM Polska Miedź SA. Wyniki badań posłużą do wewnętrznych analiz grupy dotyczących przyszłych kierunków inwestycyjnych. (RailMarket)
Komentarze
Prześlij komentarz