LTG Cargo Polska, spółka zależna litewskiego państwowego operatora LTG Cargo, wprowadza do eksploatacji 72 nowe wagony kieszeniowe bułgarskiego producenta Kolowag. Pojazdy będą obsługiwać trasę intermodalną Kowno–Duisburg, która od czerwca obejmuje również strategiczny przystanek w Łodzi – jednym z kluczowych węzłów logistycznych w Europie Środkowej. Nowy tabor został zamówiony w ramach przetargu rozpoczętego latem 2025 roku. Inwestycja ma zwiększyć zdolności operacyjne spółki i umożliwić dalsze przenoszenie ładunków z transportu drogowego na kolej. Projekt otrzymał dofinansowanie w wysokości 7 mln euro z polskiego programu wsparcia transportu intermodalnego, zarządzanego przez Centrum Unijnych Projektów Transportowych (CUPT). LTG Cargo Polska działa na polskim rynku od 2020 roku. W 2024 roku spółka obsłużyła 2329 pociągów towarowych – o jedną trzecią więcej niż rok wcześniej (1715). Jej flota liczy obecnie ponad 350 wagonów i 28 lokomotyw, w tym nowoczesne Siemensy Vectrony przystosowane do pracy na międzynarodowych korytarzach. Zespół firmy tworzy już 130 pracowników. Rozbudowa floty wagonów intermodalnych podkreśla ambicje LTG Cargo Polska w zakresie rozwoju ekologicznego transportu i wzmacniania połączeń między Europą Środkową a Zachodnią. (Railmarket)
LTG Cargo Polska, spółka zależna litewskiego państwowego operatora LTG Cargo, wprowadza do eksploatacji 72 nowe wagony kieszeniowe bułgarskiego producenta Kolowag. Pojazdy będą obsługiwać trasę intermodalną Kowno–Duisburg, która od czerwca obejmuje również strategiczny przystanek w Łodzi – jednym z kluczowych węzłów logistycznych w Europie Środkowej. Nowy tabor został zamówiony w ramach przetargu rozpoczętego latem 2025 roku. Inwestycja ma zwiększyć zdolności operacyjne spółki i umożliwić dalsze przenoszenie ładunków z transportu drogowego na kolej. Projekt otrzymał dofinansowanie w wysokości 7 mln euro z polskiego programu wsparcia transportu intermodalnego, zarządzanego przez Centrum Unijnych Projektów Transportowych (CUPT). LTG Cargo Polska działa na polskim rynku od 2020 roku. W 2024 roku spółka obsłużyła 2329 pociągów towarowych – o jedną trzecią więcej niż rok wcześniej (1715). Jej flota liczy obecnie ponad 350 wagonów i 28 lokomotyw, w tym nowoczesne Siemensy Vectrony przystosowane do pracy na międzynarodowych korytarzach. Zespół firmy tworzy już 130 pracowników. Rozbudowa floty wagonów intermodalnych podkreśla ambicje LTG Cargo Polska w zakresie rozwoju ekologicznego transportu i wzmacniania połączeń między Europą Środkową a Zachodnią. (Railmarket)
Komentarze
Prześlij komentarz